  • Data: 2010-11-03 10:22:49
    Temat: Re: usterka - yaris 2001
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > niestety mnie już nie będzie stać. Dzisiaj ją odstawiłem do garażu do
    > sąsiada, bo w trakcie jazdy zaczęły mi samoistnie schodzić biegi na
    > luz...
    Wygląda na przytartą skrzynię.
    Może pracuje bez oleju.
    Objawy są właśnie takie: zgrzyty i wyskakiwanie biegów.
    Wcześniej pewnie był słyszalny dość przyjemny, ale głośniejszy niż zazwyczaj
    szum
    przy jeździe na niektórych biegach.
    Jeśli tak, to trzeba nalać oleju i przejechać jakiś 1000 km.
    Skrzynia się sama nie naprawi, ale należy zobaczyć jakie niedogodności będą.
    Naprawa skrzyni z definicji musi być tańsza niż kupno innej używanej.
    A to dlatego, że kupywanie używanej niesie za soba ryzyko innego
    uszkodzenia.
    Ekonomicznie wydaje się czasem kupić skrzynię używaną,
    ale jeżeli i tak jest decyzja, to nic więcej nie kosztuje,
    wyjęcie starej, bo to i tak trzeba zrobić.
    Potem odkręcić pokrywę skrzyni - jaki to może być koszt.
    8 śrub po złotówce za odkręcenie jednej, to chyb by była niezła stawka dla
    mechanika :-)
    Najlepiej przy tym być.
    S.