  • 21. Data: 2010-03-15 00:28:33
    Temat: Re: ustawienie rozdzielczości
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-15 00:50, JoteR pisze:

    > Jakiej rozdzielczości? Bo pisząc "czy też tymi dla monitorów 19-calowych"
    > miałem na myśli te najczęściej spotykane w 19-calowych panoramach:
    > 1400x900 i 1360/1366x768.

    Właśnie muszę mieć ustawione na 1400:900.

    > Chociaż widziałem też i 19-kę z rozdzielczością 1680x1050, ale pracować na
    > czymś takim raczej bym nie chciał ;-)
    > http://www.agito.pl/komputery/monitory.3005.M.html?a
    ttr=963:61630|142:106998&showAllAttr=142

    --
    animka

  • 22. Data: 2010-03-15 06:38:56
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli moje zdziwienie było uzasadnione. To jest monitor nie 17-to a
    > 19-calowy z rozdzielczością natywną 1440 x 900 px

    Można jeszcze prosić o rozszyfrowanie słowa
    "rozdzielczość natywna"?
    Czy to rozdzielczość "zalecana" dla danego monitora LCD?
    Bo chyba w monitorach "kineskopowych" tego "zalecenia" nie
    było??
    A jeśli ktoś ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
    to co powinien ustawić?
    Np. 1280x800 px??
    A monitor nie jest mój, ja używam Belinea 19' 4:3.
    Tomek.

  • 23. Data: 2010-03-15 06:49:44
    Temat: Re: ustawienie rozdzielczo?ci
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    http://tinyurl.com/yd99cjk

    > A je?li kto? ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
    > to co powinien ustawić?

    http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows7/Make-the
    -text-on-your-screen-larger-or-smaller

    Skonfiguruj także swój OE.

  • 24. Data: 2010-03-15 07:11:53
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]

    Link dot. Windows 7, zaś zainstalowany jest okrojony
    XP (tzw MX7)
    Czy jak zmienilem na MIME to konfiguracja O.Ex. jest prawidlowa?

  • 25. Data: 2010-03-15 07:51:39
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Animka"
    >Nipanimaju :-(

    To, że twój windows nie radzi sobie z ustawieniem właściwego trybu
    graficznego nie oznacza, że normalny system też by tak miał.

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 26. Data: 2010-03-15 08:03:34
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 07:38:56 +0100, Tomek napisał(a):

    > Można jeszcze prosić o rozszyfrowanie słowa
    > "rozdzielczość natywna"?
    > Czy to rozdzielczość "zalecana" dla danego monitora LCD?

    Dokladnie tak. To jest wlasciwa rozdzielczosc dla danego monitora - kazda
    inna w LCD bedzie polegala na przeskalowaniu, wiec juz nie tak dobrze.

    > Bo chyba w monitorach "kineskopowych" tego "zalecenia" nie
    > było??

    Nie, nie bylo

    > A jeśli ktoś ma słabszy wzrok i chce mieć większe np. litery
    > to co powinien ustawić?

    To sobie zwiekszy czcionke w windowsie, a nie rozdzielczosc..

    --
    Mark

  • 27. Data: 2010-03-15 10:10:19
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-15 08:51, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Animka"
    >
    > To, że twój windows nie radzi sobie z ustawieniem właściwego trybu
    > graficznego nie oznacza, że normalny system też by tak miał.

    Do mojego monitora tryb graficzny musi być taki jak napisałam wcześniej.
    Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości na stanie i trzeba
    doinstalowywać sterownik z płytki od monitora.

    --
    animka

  • 28. Data: 2010-03-15 10:21:55
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości na stanie i trzeba
    >doinstalowywać sterownik z płytki od monitora.

    Nie. Nie "Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości", tylko windows
    nie potrafi sam ze siebie karty zmusić do ustawienia takiej
    rozdzielczości. Gupi jest i tyle.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 29. Data: 2010-03-15 11:18:14
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tomek pisze:
    > Czy jak zmienilem na MIME to konfiguracja O.Ex. jest prawidlowa?

    charset="windows-1250"
    Zmień na ISO-8859-2 lub UTF8

  • 30. Data: 2010-03-15 15:25:09
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-03-15 11:21, Mariusz Kruk pisze:
> [...]
    >
    > Nie. Nie "Karta graficzna nie ma takiej rozdzielczości", tylko windows
    > nie potrafi sam ze siebie karty zmusić do ustawienia takiej

    W XP nie było takiej rozdzielczości w ogóle na liście i trzeba było ją
    sobie doinstalować!
    A tak w ogóle to od karty graficznej raczej zależy, a nie od systemu
    operacyjnego.

    Nie chce mi się teraz sprawdzać jak jest w Windows 7, ale tu chyba
    jest...aczkolwiek i tak mam sterownik (wraz z rozdzielczością 1440:900)
    do swojego monitora zainstalowany.
    Teraz w Windows 7 w Menadżerze Urządzeń jest nazwa mojego monitora, a w
    Ekranie monitor nazywa się VGA (http://img682.imageshack.us/i/vgal.jpg/)
    , ale kalibrowałam kolory itp, więc Windows co nieco zmienił i nie
    przeszkadza mi to. Grunt, ze ostrość się poprawiła.

    --
    animka