    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Date: Sun, 18 Sep 2011 19:37:35 +0200
    <j4r5mk$gb1$2@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4r6og$klu$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4r7r1$klu$3@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4r9vu$tjn$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4riv0$j39$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4v04g$uba$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4vie4$9es$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j4vohn$4tq$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <j5048u$m87$1@news.onet.pl> <j522be$25p4$1@orion.szeptel.net.pl>
    <j5349e$gpa$1@news.onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Sep 2011 23:36:30 +0200, Desoft napisał(a):

    > Jakoś ciężko wyobrazić mi sobie maszynę sterowaną przez PLC.
    > Fanuc może trochę przypomina podrasowany PLC.
    > A jak zrobić HMI na czymś innym oprócz PC-ta?

    http://www.unitronics.com/Content.aspx?page=All_In_O
    ne

    Ale do sterowania typowymi maszynami CNC sie to raczej kiepsko nadaje.

    P.S. bledy ktore kosztowaly pare ludzkich zyc
    http://courses.cs.vt.edu/cs3604/lib/Therac_25/Therac
    _1.html

    PPS. Ale wodka chyba faktycznie chroni przed promieniowaniem
    http://bgoodscience.wordpress.com/2011/03/28/neurosc
    ience-cases-the-man-who-put-his-head-in-a-particle-a
    ccelerator/

    > Oprócz kasy to raczej mały problem. Najczęściej padają HDD, płyty
    > praktycznie wcale.

    Zdarza sie i plytom, a teraz moze i czesciej odkad bezolowiowe.

    A to nie jest problem tylko kasy, bo kasa bywa powazna, jak sie okaze ze z
    powodu braku odpowiedniej plyty trzeba cala maszyne zlomowac..

    > Siemens stosuje (stosował) win XP, w starszych maszynach można spotkać DOS.
    > Poza tym to własne. Jednak nie spotkałem się z tym co piszesz.

    Bo nie ma zadnych zabaw. Po prostu nie podlacza sie ich do sieci tylko
    biega z dyskietkami :-)
    Ewentualnie wydziela siec starannie.

    J.