  • 1. Data: 2010-10-14 19:31:53
    Temat: unizasilacz 3x12v + 1x 6V
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    1. modem kablowy 12/1
    2. router 12/1
    3. bramka voip 12/0,5
    4. telefon bezprzewodowy 6/0,4

    chciałbym to wszystko pogodzić jakimś jednym
    mocniejszym zasilaczem, by były jak najmniejsze straty

    tylko jak to zrobić, na ile mocny i jak osiągnąć 6v

  • 2. Data: 2010-10-14 22:51:29
    Temat: Re: unizasilacz 3x12v + 1x 6V
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-14 21:31 zlotowinfo napisał(a):

> [...]
    > mocniejszym zasilaczem, by były jak najmniejsze straty
    >
    > tylko jak to zrobić, na ile mocny i jak osiągnąć 6v

    Zasilacz 12V 3A oraz przetwornica step-down dająca 6V 0,4A. Może być np.
    na układzie LM2675-ADJ:
    http://www.national.com/ds/LM/LM2675.pdf

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-10-15 11:09:03
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości

    > Zasilacz 12V 3A oraz przetwornica step-down dająca 6V 0,4A. Może być np.
    > na układzie LM2675-ADJ:
    > http://www.national.com/ds/LM/LM2675.pdf

    w szkole użyłem raz tego co sie nazywało stabilizatorem
    i jak widzę jest to dość tanie, czy mam rozumieć że by to były zbyt duże
    straty, stąd konieczność użycia przetwornicy?

  • 4. Data: 2010-10-15 11:49:47
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    > chciałbym to wszystko pogodzić jakimś jednym
    > mocniejszym zasilaczem, by były jak najmniejsze straty

    Kiedyś był juz poruszany taki temat i słusznie ktoś zauważył że nie każdego
    urządzenia minus zasilania można połączyć z minusem innego urządzenia czyli
    potrzebowałbyś wtedy zasilacza z wyjściami separowanymi galwanicznie.

    Marek

  • 5. Data: 2010-10-15 18:02:21
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

> [...]
    > mocniejszym zasilaczem, by były jak najmniejsze straty
    >
    > tylko jak to zrobić, na ile mocny i jak osiągnąć 6v

    kiedys podlaczylem modem pod zasilacz DC , nie dzialal , natomiast na oryginalnym
    AC chodzil prawidlowo , moze byc "roznie" w twoim przypadku

  • 6. Data: 2010-10-15 19:11:52
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Fri, 15 Oct 2010 20:02:21 +0200, nenik <n...@o...pl> wrote:

    > kiedys podlaczylem modem pod zasilacz DC , nie dzialal , natomiast
    > na oryginalnym AC chodzil prawidlowo , moze byc "roznie" w twoim
    > przypadku

    Modem potrzebuje wystawić na wyjściu RS-232 napięcie ujemne, dlatego
    zazwyczaj miał zasilacz AC, z którego dopiero wewnętrznymi
    prostownikami wytwarzał sobie potrzebne do pracy napięcia.

    M.in. dlatego także w standardzie zasilacza PC jest napięcie -12V.

    --
    Artur Stachura

  • 7. Data: 2010-10-16 11:46:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-10-15 20:02 nenik napisał(a):

    > kiedys podlaczylem modem pod zasilacz DC , nie dzialal , natomiast na oryginalnym
    > AC chodzil prawidlowo , moze byc "roznie" w twoim przypadku

    A no właśnie. To niech wątkotwórca napisze czy oryginalne zasilacze były
    AC czy DC.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 8. Data: 2010-10-17 15:47:21
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    wszystko jest DC

    teraz tak się zastanawiam nad tym:
    http://allegro.pl/adapter-usb-ata-ide-2-5-3-5-box-i1
    270435716.html

    jeden z nich: 12v/1,5A - 5v/1,5A
    inny: 12v/1,5A - 5v/1,5A

    1. czy pociągnie 1.5A te wszystkie urządzenia?
    2. czy telefon 6V oryginalny, ruszy na 5V