    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: umowa z era mix
    Date: Fri, 19 Nov 2010 18:16:25 +0100

    "SDD" ic5prn$7fo$...@n...onet.pl

    > Sprawa nie jest tak oczywista - bylo to juz omawiane - gdyz podwyzka VAT-u nie
    "wymusza" wcale ceny brutto uslugi.

    Nie wymusza? Powiedziałbym nawet, że ma znikomy wpływ w zestawieniu z innymi
    zmianami. :)
    Czy mogą na przykład podnieść cenę usług tylko dlatego, że energia elektryczna
    drożeje
    a ich infrastruktura jest ,,opalana'' elektrycznością? :) Jeśli z dziś na jutro
    podskoczy
    podatek od nieruchomości z 1% wartości danej nieruchomości na 3% jej wartości, można
    podnieść
    cenę usług Ery, tłumacząc to wzrostem kosztów utrzymania Ery?

    Można dyskutować o takiej zmianie wtedy, gdy operatora nie wiąże żadna
    terminowa umowa z (przyzwyczajonym do niej) klientem, ale nie wtedy, gdy
    wiąże takowa. (i tak zwykle bywa -- operator tłumaczy wzrost ceny wzrostem
    utrzymania, nie zaś praktyką monopolistyczną, czyli ,,prawem silniejszego'',
    ale siłą nikogo nie trzyma)

    Taki wzrost ceny **musi** być uznany za wypowiedzenie umowy, na dodatek
    być może wypowiedzenie bez zachowania stosownego okresu wypowiedzenia!!!

    Co mnie, klienta, obchodzi, jaką część kosztów stanowi VAT, jaką podatek
    od nieruchomości, jaką pensje pracowników, jaką zysk firmy itd... Jeśli
    chcę znać osiągnięcia firmy -- mogę je poznawać, ale jeśli nie chcę,
    powinna mnie interesować tylko cena końcowa.

    Jeśli w umowie jest cena netto_plus_VAT -- oczywiście Era tej ceny [netto]
    nie musi podwyższyć, aby wyjść ,,na swoje''. (czyli dać fakturę z tą samą
    ceną netto, ale wyższą brutto)

    Jeśli umówiono się na cenę brutto, nie można ceny brutto bezkarnie
    podnieść tylko dlatego, że rośnie VAT!

    > Jesli dla kogos kwota kary umownej nie jest jakas bajonska, niebotyczna suma i
    jesli ktos ma na tyle czasu, zeby sie w razie czego
    > "powloczyc po sadach", to moze sprobowac powalczyc z operatorem, bo szanse na
    uznanie racji abonenta sa spore.

    Też tak uważam! Największym problemem może być tutaj utrata swego numeru.

    -=-

    Jeśli daję kredyt we frankach i kurs ulega zmianie -- nie mogę krzyczeć,
    że kurs zmienił się na moją niekorzyść, :) gdyż tę zmianę wkalkulowaliśmy
    w czasie zawierania umowy.

    Jednak w Polsce (opcje) różnie bywa z prawem. :)
    Parafrazując wypowiedź kogoś z PiS -- jest prawo i prawo sądowe. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'