    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ułamki (alternatywnie do floata)
    Date: Fri, 15 Nov 2013 08:20:04 +0100

    W dniu 2013-11-14 19:48, bartekltg pisze:

    > Float to 7 cyfr dziesiętnych.
    > Roczne zarobki posła i już jesteś na granicy zgubienia grosika.
    > Z budżetu Polski podprowadziłeś 34złote ;-)

    Pisząc "float" miałem na myśli liczby zmiennoprzecinkowe.
    Wielkość mantysy zwykle jest większa niż 7.

    > Ciekawe. Ale czemu nie użyć liczby całkowitej?
    > Przewalutowania i procenty i tak liczy się do złotówki/dolara czy
    > grosza/centa, bo liczy się wg przepisów.

    Bo dzięki temu można na tych samych liczbach mieć zbliżoną dokładność
    zarówno gdy liczysz dolary Zimbabwe (wersja 4, czyli ZWL *) jak
    i bitcoiny.

    *) 1 ZWL = 1e25 ZWD, przy czym ostatnim banknotem wydrukowanym (nie
    wszedł ostatecznie do obiegu) było 1e14 ZWL.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net