    From: "adamschodowy" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: ..ujowy prąd na wsi, co robić?
    Date: Thu, 6 Mar 2014 19:56:47 +0100

    > Zgoda tyle że małe są najczęściej offline, czyli problemy które opisałem.

    > No toś mu przywalił z aramty, za tą kasę to sobie nową linię postawi do
    > domu :)

    No właśnie, czemu nie zalecić facetowi po prostu wymienić oświetlenie na halogenowe
    czy ledowe na zasilaczach impulsowych po 30pln którym nie robi różnicy czy pracują
    na 230 czy na 110v, podobnie z tv czy innymi odbiornikami. Tam, gdzie coś żre kW
    sterowanie z przetwornicy a grzałki itp niech se już i chodzą na pól gwizdka.
    Oświelenie halogenowe czy ledowe w razie awarii będzie mógł sobie spokojnie podpiąc
    pod akumulator za 200 a nie 2000 i jakby w takim przypadku koniecznie musiał obejrzeć
    coś w tv to samochodowy inwerter 800W kupi za stówę w kauflandzie, nie musi w tym
    celu mieć ups-a za kilka k pln. Toż benzynowy generator na którym można zrobić pranie
    i upiec chleb da się za pół tysiaka znaleźć.