  • Data: 2010-09-26 08:46:39
    Temat: Re: ujemne napięcia i cudów na kiju ciąg dalszy...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 26 Sep 2010 06:06:23 +0200, sundayman wrote:
    >Ustawiłem napięcie wyjściowe (bo zastosowałem LM2673 ADJ, bo
    >akurat taki miałem) na -11.5V, current limit na jakieś 1A.

    Czekaj czekaj .. to prad chwilowy. Przy szczytowym 1A bedziesz mial
    sredni wyjsciowy 250mA.

    >I teraz bardzo ważne - zmierzyłem pobór prądu z tej linii przez karty -
    >każda karta pobiera jakieś 120mA, czyli powiedzmy razem 250mA.
    >Przetworniczkę sprawdziłem obciążając sobie rezystorem 47 omów - z -11.5
    >zrobiło się może -11.4 , czyli przetwornica sprawna, nic się nie grzeje
    >(oprócz tego rozystora,

    11.4/47=243mA.

    Moze po prostu pracujesz na granicy parametrow - karty biora 250mA i
    troche brakuje.

    >Zwiększyłem current limit na max - bez zmian.

    Jak z cewka ? limit to nie wszystko.

    >Może rzeczywiście podłączenie izolowanej przetwornicy (z TME) coś zmieni ?

    Tak w ogolnosci to bym zlamanego grosza nie postawil na to co ci sie
    dzieje na masie w komputerze. A podlaczajac przetwornice narobiles
    petli.
    Ale akurat nie w tym ukladzie - ten wydaje sie grzeczny. Choc na
    sciezke pradu warto popatrzec.

    Sprawdz ja czy potrafi dac 350mA, dodaj niewielki rezystor na wyjsciu
    przed tym dodatkowym dlawikiem,

    J.