  • 41. Data: 2011-03-30 12:50:02
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 11:41, Cavallino wrote:
    > Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości

    > Ze zbiornika paliwa. ;-)
    >
    > A tak na poważnie - wodór to najczęściej występujący pierwiastek na
    > świecie, więc pewnie metod pozyskiwania go w czystej postacji jest od
    > groma.

    Wymagających drożejących paliw kopalnych w elektrowni, żeby ten wodór
    pozyskać. Świetne rozwiązanie.

    > Ale to domysły, nie jest ani producentem wodoru, ani chemikiem.

    Ale głos zabierasz, ot - uroki demokracji.

    Kamil

  • 42. Data: 2011-03-30 12:50:30
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 30-03-2011 o 12:08:12 Kamil <k...@s...com> napisał(a):

    > Cała rzecz w tym, żeby widzieć nieco dalej od dupy przeciętnego
    > Kowalskiego, który krzyczy UNIA JEST BEEEE bo tak w telewizorni kazali.

    W telewizorni??? W której? Dlaczego ja mam pecha i trafiam tylko na
    programy, w których chwalą ile to unia "dała", jak się o wszystkich
    troszczy itd.? Nawet TV Trwam jest raczej pro-unijna.

    > Ropa się kończy i to jest fakt.

    Jak się skończy to nie trzeba będzie zakazywać.

    --
    SW3
    ----

  • 43. Data: 2011-03-30 13:28:37
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zazwyczaj używam go jak stacjonarny, czyli podłączonego do prądu i nie
    > używam podczas jazdy samochodem.

    Dobra, nie rozumiesz. Chodzi po prostu o to, że ten samochód do jazdy
    miejskiej ma kiedy ładować się bo stoi nieużywany przez większość czasu
    kiedy śpisz i w pracy siedzisz, więc problem ładowania w jego przypadku
    sprowadza się do istnienia gniazdka.

    > Można.
    > Ale to nie znaczy że trzeba.

    Jeszcze koleją można.

    > Jestem przekonany, że ludzie łatwo się nie pogodzą z rezygnacją z
    > samochodów i niezależności, ...

    W przypadku wakacji ? Jedziesz na miejsce pociągiem lub samolotem a tam w
    razie potrzeby wynajmujesz elektryczny samochód.

    > a taki jest skutek promowania ślepej uliczki w rodzaju elektryki.

    Na czym miałaby polegać jej ślepota ? Rozumiem, że jakieś głupki chcą się
    wykazać i jakieś lobby chce zarabiać, ale poza tym zmiana napędu zupełnie
    naturalna jest. Kiedyś była para, teraz mogą być na prąd. A do tego 2050
    jeszcze wiele się może wykluć.

    > No chyba że ładowanie na odległość zadziała.

    Po co na odległość ? Wystarczy miejsca parkingowe wyposażyć w gniazdko.
    Właściciele parkingów chętnie sprzedadzą Ci usługę ładowania.

  • 44. Data: 2011-03-30 13:38:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dobra, nie rozumiesz.

    Nie, to Ty nie rozumiesz co jest plusem samochodu.
    To że nadaje się on wyłącznie do jazdy miejskiej, to minus a nie plus.

    >Chodzi po prostu o to, że ten samochód do jazdy miejskiej

    Nie wymyślaj pierdół o których nikt nie pisał.
    Mowa była o samochodach normalnych, takich do wszystkiego.
    Zarówno do dojazdu do pracy, do wypadu nad morze albo za granicę gdy zajdzie
    ochota, a także do wyjazdu na wczasy.

    > W przypadku wakacji ? Jedziesz na miejsce pociągiem lub samolotem a tam w
    > razie potrzeby wynajmujesz elektryczny samochód.

    Którym nawet nie dojedziesz do interesujących Cię atrakcji w jeden dzień.
    Już widzę jak jadę znad morza Jońskiego na Sycylię, wjeżdżam na Etnę i
    wracam elektrycznym samochodem.

    > Na czym miałaby polegać jej ślepota ?

    Na tym że tracisz najważniejszą cechę samochodu - możliwość jazdy non stop
    tak długo jak się zechce.
    Kilka minut przerwy na normalne tankowanie pomijam rzecz jasna.

    > Po co na odległość ?

    Po to żeby można jechać te kilkadziesiąt razy dłużej niż go ładować.
    Tak jak obecnie po 5 minutowym tankowaniu możesz sobie spokojnie jechać
    przez 8 h, albo i więcej gdy masz duży bak i mało palącego diesla.

    >Wystarczy miejsca parkingowe wyposażyć w gniazdko.

    Pod warunkiem że miejsca parkingowe będą ruchome i będą jechać wraz z moim
    samochodem autostradą.
    Wtedy faktycznie wystarczy.

    Autokuszetka to faktycznie jest jakiś pomysł, nawet próbowałem go zastosować
    rok temu przy wyjeździe do Czarnogóry, ale koszty okazały się niewspółmierne
    do zysku.

  • 45. Data: 2011-03-30 13:58:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 10:59, niusy.pl pisze:

    > Na wakacje można samolotem lecieć

    elektrycznym rzecz jasna

  • 46. Data: 2011-03-30 14:05:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 12:41, Cavallino pisze:

    > Ze zbiornika paliwa. ;-)
    >
    > A tak na poważnie - wodór to najczęściej występujący pierwiastek na świecie,

    W sumie to masz rację - w co młodszych gwiazdach wodoru dostatek...
    Niestety ten nieco bliżej dostępny w postaci związanej. Głównie z tlenem...

    > więc pewnie metod pozyskiwania go w czystej postacji jest od groma.

    Ach gdyby istniały takie, które wymagałyby mniej energii niż możliwa
    potem do odzyskania przy spalaniu... :) Rozmarzyłem się.

    > Ale to domysły, nie jest ani producentem wodoru, ani chemikiem.

    Ani ani.

  • 47. Data: 2011-03-30 14:17:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:

    > Ach gdyby istniały takie, które wymagałyby mniej energii niż możliwa
    > potem do odzyskania przy spalaniu... :)

    Czy aby na pewno jest to warunek konieczny, żeby uznać taki napęd za lepszy
    niż za pomocą tego samego silnika elektrycznego, ale ładowanego z gniazdka?
    Przecież między wytwórcą energii, a akumulatorem straty też są i to całkiem
    niemałe.
    Problem raczej polega na tym żeby te straty w obu przypadkach zbliżyć do
    siebie.

    Bo tak naprawdę problemem jest przeniesienie tej energii do samochodu, w obu
    przypadkach może to być ta sama energia.

  • 48. Data: 2011-03-30 14:20:42
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 12:38, Cavallino pisze:

    > Zrozumiałeś słowo "pokazywali"?
    > Poprzez "Ehhh" auta nie znikniesz.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_FCX_Clarity

    koszt zbiornika na takie paliwo. Duuuuuuuzo wyzsze niz w przypadku paliw kopalnych.

    > Dużo to znaczy ile?
    > Na pewno nie da się zrównoważyć kosztem zakupu surowca/produkcji?

    Przy założeniu że sprawność silnika na wodór i paliwa ciekłe jest taka sama
    (a chyba jest), to przy 100% sprawności reszty procesu, musisz zużyć dokładnie
    tyle samo paliw kopalnych do wytworzenia wodoru do napędzania samochodu,
    co przy napędzaniu go tymi paliwami bezpośrednio.
    Niestety straty po drodze są nie do uniknięcia i sprawność ogólnie jeszcze
    się pogarsza. Zaletą jest natomiast to, że można by niby do wytworzenia wodoru
    zużyć innych źródeł - w tym odnawialnych. Drugą zaś jest to, że jeśli nawet
    spalasz te kopaliny, to gdzieś z dala od centrum miast.

    Z kolei rozwiązanie stricte lektryczne jest o tyle lepsze, że sprawność
    silnika elektrycznego jest wyższa niż spalinowego (minimum ze 2x).
    Z tym że niestety na razie cały zysk przepada w gorszej sprawności
    przesyłu energii, strat ładowania/rozładowania, tudzież przez straty
    na dźwiganie ciężkich akumulatorów, koszta ich wytworzenia i utylizacji...

  • 49. Data: 2011-03-30 14:23:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-29 22:17, Karolek pisze:

    > Ta, jasne :P

    Gdzie kupiłeś swoją szklaną kulę?

    A.

  • 50. Data: 2011-03-30 14:23:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-03-30 14:17, Cavallino pisze:

    > Bo tak naprawdę problemem jest przeniesienie tej energii do samochodu, w obu
    przypadkach może to być ta sama energia.

    nie wiem który większy: z przeniesieniem, czy składowaniem...