  • 171. Data: 2010-03-10 15:55:01
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message
    news:hn8b4b$3m1$1@news.onet.pl...

    > Wymyślając sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

    Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z regresem.
    Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 172. Data: 2010-03-10 15:59:27
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Piotr S." <d...@g...pl> wrote in message

    > Oczywiscie ze tak. Wiesz, ze jest sporo OC na samochody z 2, Tatus z 80%
    > znizek + synek z ADHD ;-). Kierowca oczywiscie jest synek ale juz skladki
    > sa liczone pod tatusia.
    > Co z kierowcami samochodow służbowych ? Nie sa ich wlascicielami i nie
    > maja znizek/zwyzek. W tej sytuacji mozna je naliczac jedynie per samochod
    > a przeciez teraz liczy sie je per kierowca.

    Dlatego opisywalem nizej dosc dobrze przemyslany system brytyjski, gdzie
    tatus moze sobie byc nawet i jedynym wlascicielem, ale jesli syna dopisze do
    polisy, skladka wzrosnie nawet i kilkukrotnie.

    Zreszta polskie firmy tez juz czesto pytaja, czy samochodem bedzie jezdzic
    ktos ponizej 25-go roku zycia i odpowiednio podnosza skladke.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 173. Data: 2010-03-10 16:05:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z
    > regresem. Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

    Nie wymyślam stawek, tylko opisuję zasadę. Jeśli zaczniesz piec chleb
    z dwa razy tańszej mąki, to łatwo można wywnioskować, że cena chleba
    spadnie, a nie wzrośnie. Analogicznie - jeśli damy ubezpieczycielom
    prawo regresu, to składki spadną, a nie wzrosną.

    Nie mówię o ile spadną, a zwłaszcza nie mówię, że "to nieprawda, że
    chleb stanieje, bo jakby kosztował 10gr, to by piekarze zbankrutowali"
    (czyli "to nieprawda, że składki spadną, bo jak będą wynosiły 50zł
    zamiast 500zł, to nie będzie to opłacalne dla ubezpieczyciela").

    --
    Liwiusz

  • 174. Data: 2010-03-10 16:06:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nie wiem A na jakiej podstawie Ty uwazasz, ze system wyopracowywany na
    > calym swiecie przez ostatnie pol wieku myli sie, a Ty masz racje bez
    > przedstawienia chocby jednego wzoru na podstawie ktorego to obliczyles?

    Po pierwsze: nie na całym świecie, a po drugie: nie twierdzę, że się
    myli. Pokazuję tylko alternatywę.

    --
    Liwiusz

  • 175. Data: 2010-03-10 16:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > Ile wtedy zaczniesz płacić, bez zniżki za bezszkodową ?

    Trudno powiedziec. 400zl niewykluczone. A pozniej znow 300..

    J.

  • 176. Data: 2010-03-10 16:09:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Wymyślając sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

    ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma byc
    niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co to za
    interes dla ubezpieczanego?

  • 177. Data: 2010-03-10 16:11:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Po pierwsze: nie na całym świecie, a po drugie: nie twierdzę, że się
    > myli. Pokazuję tylko alternatywę.

    Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 178. Data: 2010-03-10 16:12:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

    Gdzie?

    --
    Liwiusz

  • 179. Data: 2010-03-10 16:13:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > (czyli "to nieprawda, że składki spadną, bo jak będą wynosiły 50zł zamiast
    > 500zł, to nie będzie to opłacalne dla ubezpieczyciela").

    Jesli bedziesz te make sprowadzac z kraju ogarnietego wojna domowa, w ktorym
    co drugi transport ginie w drodze, nie sadze zebys dlugo mogl taka cene
    chleba utrzymac.

    Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych
    swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w koncu
    to wolny kraj. :-)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 180. Data: 2010-03-10 16:14:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Gdzie?

    Naprade mam ciekawsze zajecia, niz pokazywac dziecku paluchem gdzie kupe
    zrobilo.

    Pozdrawiam
    Kamil