  • 181. Data: 2010-03-10 16:15:10
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:hn8b4b$3m1$1@news.onet.pl...

    > ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma
    > byc niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co
    > to za interes dla ubezpieczanego?

    Czy będzie to interes, czy nie, to już jest sprawa ubezpieczonego.
    Może to będzie kilkanaście %, może kilkadziesiąt. Dla kogoś, czyj
    samochód stoi cały rok w garażu może to być opłacalne. Nie widzę powodu,
    aby pozwolić decydować o tym zainteresowanym stronom.

    --
    Liwiusz

  • 182. Data: 2010-03-10 16:16:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jesli bedziesz te make sprowadzac z kraju ogarnietego wojna domowa, w
    > ktorym co drugi transport ginie w drodze, nie sadze zebys dlugo mogl
    > taka cene chleba utrzymac.
    >
    > Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych
    > swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w
    > koncu to wolny kraj. :-)

    Ciągle nie mogę ogarnąć tej ekonomii, zgodnie z którą odebranie prawa
    regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

    --
    Liwiusz

  • 183. Data: 2010-03-10 16:19:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Ciągle nie mogę ogarnąć tej ekonomii, zgodnie z którą odebranie prawa
    > regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

    Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza
    partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow, albo
    piekarnie zamkniesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 184. Data: 2010-03-10 16:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
> [...]
    >
    > Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza
    > partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow,

    A co mają wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

    --
    Liwiusz

  • 185. Data: 2010-03-10 16:46:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > A co mają wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

    To, ze z co drugiego sprawcy wypadku niczego sie nie sciagnie, bo samochod
    zony a on przeciez bezrobotny. Albo sciagnie po 10 latach. Albo okaze sie,
    ze Zdzichu dorabiajacy na budowie 500zl miesiecznie wjechal w Veyrona i cala
    jego rodzina przez piec nastepnych pokolen tego nie splaci.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 186. Data: 2010-03-10 16:52:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > Veyrona i cala jego rodzina przez piec nastepnych pokolen tego nie splaci.

    Zatem uważasz, że przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego
    sprawcy (regres) składka będzie wyższa niż przy zupełnym braku
    możliwości odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

    --
    Liwiusz

  • 187. Data: 2010-03-10 16:54:40
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > kamil pisze:

    > Zatem uważasz, że przy odzyskaniu odszkodowania od co drugiego sprawcy
    > (regres) składka będzie wyższa niż przy zupełnym braku możliwości
    > odzyskania czegokolwiek (brak regresu)?

    Srednia podstawowa wysokosc skladki bedzie wyzsza, ta z regresem odjeta od
    niej niczego nie da.

    Poza tym w obecnym systemie analitycy sa w stanie przewidziec ewentualne
    zyski i straty. X klientow placi co roku Y, srednio powoduja Z wypadkow na
    srednia kwote Q.

    A tak cale ryzyko za "cholera wie ile, kiedy i od kogo sciagniemy" przerzuca
    na podstawowa wysokosc skladki.

    Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam Cie,
    ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji
    wymierzony w biednego, okradanego polaka.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 188. Data: 2010-03-10 16:56:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    szerszen pisze:

    > wiec defakto, z duzmy prawdopodobienstwem mozemy zalozyc, ze zyskamy
    > pozorna swobode zawierania umow, kosztem dostania w dupe na cenach
    > ubezpieczen

    Myślę jednak że różnica między tymi dwoma rodzajami umów byłby widoczna.

    --
    @2009 Johnson

  • 189. Data: 2010-03-10 16:58:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, składki wynoszą X. A jak
    > byłby regres, to składki musiałyby być wyższe.
    >
    > MYŚLEĆ! ;)

    "Nikt nie przekona nas że czarne jest czarne, a białe białe"

    --
    @2009 Johnson

  • 190. Data: 2010-03-10 16:58:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > Nie bez powodu do tej pory nigdzie taki system nie powstal i zapewniam
    > Cie, ze nie jest to spisek Zydow, Masonow i amerykanskich megakorporacji
    > wymierzony w biednego, okradanego polaka.

    Ależ oczywiście, że powstał. Radzę zapoznać się z tematem. Nawet w
    Polsce firmy budowlane wykupują gwarancje (jakości, dobrego wykonania),
    gdzie zakład ubezpieczeń gwarantuje np. wykonanie przetargu, albo
    zapłacenie wadium, a w razie wypłaty odszkodowania ma regres do "sprawcy".

    Zatem system istnieje i działa bardzo dobrze.

    I teraz wykaż, że składa w takiej gwarancji nie zmieni się, przy
    uniemożliwieniu regresu.

    --
    Liwiusz