  • Data: 2013-01-23 20:03:13
    Temat: Re: ubezpieczenia - długie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 23 stycznia 2013 17:57:42 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    kierowca od pirata drogowego. Wiem ze pojęcie pirat drogowy nie opisuje wszystkich
    zachowań. Ale wiadomo o jaki typ kierowcy chodzi. To taki co generalnie ma w dupie
    przepisy. I jest to udokumentowane. Zrobił kolejne bum. Są świadkowie ze jechał sporo
    szybciej, wyprzedzał na trzeciego, zniszczenia też świadczą o dużej szybkości,
    większej niż wolno mu było jechać. I jak trzeźwy to reszta kierowców funduje mu
    bezbolesne wyjście finansowe. A jak pijany zrobi na parkingu stłuczkę w której straty
    to 100 złotych, to restrykcje jak by rozjechał pół przedszkola na pasach.

> [...]
    >
    > jescze raz co napisał Kogutek, co jest napisane w tekcie który
    >
    > zacytowałem. Nieda się, albo niema drogi żeby z tego kręgu
    >
    > dofinansowującego ulicznych rozbójników wyjść.
    >

    > 1. Albo oni będą płacić więcej - i to raczej w sejmie nie przejdzie,
    >
    > 2. albo jeżdżący bezwypadkowo przez 20 lat - zapłacą znacznie mniej. Jak
    >
    > ich oddzielić od nieodpowiedzialnych kierowców? Albo nadzorem w postaci
    >
    > GPSu, albo udziałem własnym w szkodzie.
    >

    > ToMasz
    >

    > PS JAk macie inne zdanie - śmiało. jak chcecie mi napisać że jestm
    >
    > głupi, garbaty i mam małego - dajcie sobie luz...

    Nie mogą mi nic uświadomić, nie mają argumentów bo system jest do dupy. OC to nie
    ubezpieczenie a rodzaj podatku. Mniejszy w małych miastach, większy w dużych. System
    naliczania składki do niczego nie mobilizuje płacącego. Jak go zmienić skoro składka
    dopasowana jest do możliwości finansowych przeciętnego użytkownika samochodu. Nie
    można podnieść składki wypadkowiczom bo nie zapłacą. Gdzieś było wyliczenie że młody
    posiadacz leciwego BMW musiałby płacić ponad 6 tysięcy rocznie. Obniżyć tym co nie
    powodują strat nie można bo zabraknie kasy. OC to typowy system solidarnościowy.
    Składają się wszyscy bo każdy może mieć pecha. OC w tej chwili gwarantuje naprawienie
    szkody i nie puszczenia sprawcy z torbami. Nie można podnieść składki w.w
    użytkownikom leciwych BMW kilka razy wysokości składki bo wsród nich może być kilku
    takich co jeżdżą tak że nie powodują strat. Odpowiedzialność zbiorowa to nie
    najlepsze rozwiązanie. To zostaje wprowadzenie indywidualnej finansowej
    odpowiedzialności sprawców. Jeśli ubezpieczyciel dostał by od Policji dokumenty z
    których by wynikało że na przebieg zdarzenia miał wpływ lekceważenia przepisów to
    mógłby domagać się zwrotu części wypłaconego odszkodowania. Takie rozwiązanie nie
    dotykało by innych bez względu na to jakimi samochodami jeżdżą.