    From: kakmar <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ubek
    Date: Mon, 12 Dec 2011 13:32:58 +0000 (UTC)

    Dnia 09.12.2011 Artur Maśląg <f...@p...com> napisał/a:

    > Co nie do końca jest prawdą, ponieważ brak jest definicji głupoty
    > w powyższym zdaniu - ja całkiem poważnie piszę.

    Ta, definicję, a taką, "trzy pokolenia debili wystarczy" kojarzysz?
    Jak ja nie lubię się z Tobą zgadzać, nawet tylko częściowo. Ale czasem
    niestety muszę. Tak prosto niestety nie jest, "Mądrzy" rodzice
    (jakkolwiek by tą mądrość definiować) nie będą mieć tylko mądrych dzieci,
    głupi też nie determinują "jakości" potomstwa.

    To nie mam w obecnym systemie takiego znaczenia. Można radzić sobie
    świetnie z wieloma wadami które 100 lat temu nie dawały szans na
    życie. Nie trzeba być sprawnym fizycznie, (w sumie umysłowo też
    nie jakoś specjalnie) żeby móc np. pisać pierdoły w Internecie.

    > Widzisz, Ty piszesz o naturalnej selekcji biologicznej zakłóconej
    > przez ludzi, którzy się próbują bawić w bogów (co jest faktem
    > i jest przerażające w wielu aspektach tego zagadnienia),

    Piszesz często żeś niemłody, ale tak stary żeby pamiętać czasy mody
    na eugenikę też raczej nie jesteś. I mimo że ta wraca co jakiś czas
    pod nową nazwą, i lepszą wiedzą o genach, to sukces jej pierwotnej
    idei mam nadzieję nigdy nie nastąpi. Bo będzie to koniec rozwoju.
    Naturalna selekcja działa, widać ją doskonale w obecnych czasach.
    Opiera się tak jak dawniej na umiejętności dostosowania się do
    środowiska i czasem środowiska do siebie.
    Od wieków wygrywają ci którym inni przynoszą jedzenie, nie ci którzy
    za nim ganiają.

    > Kakmar
    > próbuje jak zwykle zejść na politykę, totalitaryzm czy inne teorie
    > spiskowe. O wpływie środowiska to nawet Hipokrates pisał. Można
    > trochę poczytać Lernera. Na szczęście są to materiały, które
    > są merytoryczne i nikt nie szuka strzałów w 15 sekundzie.

    Tia, i kto tu schodzi na niedeterministyczne manowce?
    Problem polega na tym że nie bardzo jest gdzie postawić granicę.
    Kto przy zdrowych zmysłach zrobi listę co ze względu na "dobro
    społeczeństwa" leczymy/ratujemy, a co już nie. Niby są już takie
    gotowe, z całkiem niedawnych czasów.

    Pięknie ten problem widać na wielu przykładach, choćby ograniczenia
    prędkości (żeby trzymać się TG). Jeśli ograniczenie jest do 80 to
    ile trzeba pojechać żeby na pewno nie przeżyć?
    Jeśli jazda w bagażniku, na dachu, na sankach (czy rolkach) za
    autem jest tak niebezpieczna, to skąd tylu żywych którzy to robili?
    Tak czasem ktoś się uszkodzi przy takiej okazji, podobnie jak przy
    chodzeniu po schodach, itd.

    Są rzeczy na które nie mamy wpływu i takie na który mamy, mniejszy
    lub większy, ale mamy. Warto o tym pamiętać i z tego korzystać.

    --
    kakmaratgmaildotcom