  • Data: 2011-12-08 22:01:21
    Temat: Re: ubek
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "to" <t...@x...abc> wrote in message
    news:4ee0e503$0$1465$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ta... fajnie bujasz w obłokach. Pierwszy raz byłem zagranicą w 1991,
    > czyli 20 lat temu i już wtedy na terenie zbliżonym do UE paszport pełnił
    > rolę bardziej symboliczną niż faktyczną.

    Bzdura. Bez paszportu praktycznie nie byles w stanie opuscic PL (lub krajow
    osciennych, jesli wyjezdzales na DO), no chyba, ze przez zielona granice.

    > Nie było żadnych problemów z
    > uzyskaniem, a na większości granic nikt nawet na niego nie patrzył.

    Z uzyskaniem wtedy juz nie bylo, ale jeszcze w 88 roku, zeby dostac paszport
    stalem w zimie od 4 rano w kolejce, a po powrocie z wyjazdu musialem zdac
    paszport. Za to o granicach - zmyslasz. W 1993 i 94 bylem wielokrotnie
    kontrolowany na granicach.

    > Na
    > kilkaset przekroczonych granic przez kolejne lata trafiła się jedna
    > większa kontrola (trwała kwadrans, zajrzeli do bagażnika -- w
    > Szwajcarii). Nie bardzo widzę tu jakiekolwiek odniesienie do Misia.
    > Sytuacje tam zobrazowane to prehistoria.

    2-3 lata wczesniej, do 1989 roku - tak to wygladalo, jak w Misiu.
    A wiesz, jak wygladala kontrola na granicy Berlina Zachodniego (oczywiscie
    po stronie NRD)? I to tez do 1989 roku.

    A co do kontroli paszportowej - jeszcze w 2004 roku na granicy PL-DE trzeba
    bylo pokazac paszport (zwykle go nie ogladali, ale trzeba bylo go miec w
    rece).

    --
    Axel