  • Data: 2014-08-07 13:35:50
    Temat: Re: uIP - zapotrzebowanie na zasoby
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-07 12:32, jacek pozniak pisze:

    > Ot choćby te UDP; ja na przykład nie wiedziałbym jak przez UDP połączyć się
    > z tym serwerem wykorzystując ogólnie dostępne narzędzia typu przegladarka
    > www (lub wget czy też curl, choć te to chyba potrafią). Do tego chyba
    > potrzebne jest TCP więc funkcjonalność polegająca na UDP jest co najmiej
    > mało użyteczna.

    Żadne z powyższych narzędzi do tego nie służą. Zresztą przesyłanie
    danych pakietami UDP nie jest rozwiązaniem dla końcowego użytkownika, za
    to w ten sposób można fajnie zrealizować komunikację M2M. Stawianie
    serwera WWW na mikrokontrolerze celem generowania jakiegoś prostego GUI
    mija się z cele, przynajmniej takie jest moje zdanie. Lepiej wykorzystać
    do tego jakiś istniejący serwer, a jeśli go nie ma - postawić (chociażby
    na Raspberry Pi) i to jego skomunikować z czujką czy sterownikiem na MCU.

    > Kolejna rzecz to DHCP; wierz mi lub nie, ale jeśli będziesz chciał z tym
    > wyjść poza swój stół warsztatowy to nie ma opcji.

    A po co mi DHCP, jeśli chcę, żeby urządzenie było łatwo identyfikowalne
    w okolicznej sieci? Ok - można co chwilę prosić wszystko dookoła, żeby
    łaskawie się przedstawiło, bo właśnie pozmieniała się konfiguracja
    numerów IP. W mojej lokalnej sieci z DHCP korzystają praktycznie tylko
    mobilne urządzenia WiFi. Wszystko inne pracuje na swoich własnych, na
    stałe przypisanych numerach.

    > A to dopiero warstwa dość niska; na tym jeszcze trzeba zrobić jakiś
    > interfejs do konfiguracji ustrojstwa, najlepiej aby był czytelny dla
    > człowieka i nie polegał jedynie na przesyłaniu jednobajtowych instrukcji bo
    > po miesiącu się zapomina co jaka znaczy.

    Telnet i konsola w zupełności wystarczą.

    > chyba coś koło 20 bajtów (piszę z głowy RemoteIP remote_port, local_port,
    > seq1, seq2 i coś tam jeszcze.)

    Hmm... A tak z ciekawości, to jak buforowana jest sama wiadomość, na
    wypadek, gdyby pakiety ją zawierające dotarły w niewłaściwej kolejności?
    No chyba, że stos odrzuca "późniejsze" pakiety, zanim nie przetrawi
    tego, na który czeka?