  • 11. Data: 2009-03-06 16:00:22
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: m...@o...pl

    On Mar 6, 2:59 pm, Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > z ograniczeniem, niestety. Ale do F4270 jeszcze starczył. STM32 jest
    > rzeczywiście fajny. Też mam ichnią zabawkę, ale chwilowo nie mam czasu
    > się tym zająć. Ale pełny STK z ustrojstwem, displayem, czujnikiem
    > przyspieszenia i paroma duperelami kosztował jakieś 25EUR.
    >
    > Waldek- Hide quoted text -

    A dlaczego nie skorzystac z mspgcc ? ja z powodzeniem programowalem
    E413 i F2013, dalo sie debugowac z poziomu C przez GDB/Insight Dobre
    opisy na http://www.mikrocontroller.net/articles/MSP430 i
    http://msp430.info/modules.php?name=Sections&op=view
    article&artid=6
    (choc podejrzewam, ze strony znasz)
    Prosty J-tag i soft do programatora http://kurt.on.ufanet.ru/

    W pewnym momencie pisalem rejestrator temperatury i doszdlem nawet do
    tego, moglem wywolywac funkcje assemblera - prekazywac parametry z/do
    kompilatora, czyli nie jest tak trudno korzystac :) Minimalnie inna
    skladnia (bity) niz Keil, ale mozna sie przestawic.

    Marcin

  • 12. Data: 2009-03-06 17:08:03
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Wykrystalizowala mi sie w koncu potrzeba i chec poznania mikrokontrolerow.

    Proponuję przejrzeć kilka przykładów np. na atmega8 :
    http://www.obdev.at/products/avrusb/prjhid.html#50

    Do większości aplikacji nie potrzeba zestawu uruchomieniowego.
    Wystarczy płytka uniwersalna (np. PDU13) a od biedy można zmontować to na
    pająku.

    Potrzebny jedynie jakiś programator na usb, lpt, ...
    Przydatny jest też pakiet WinAVR.
    Cena Atmega8 to około 3 zł.

    To wszystko oczywiście to na początek.
    Powodzenia.

  • 13. Data: 2009-03-06 17:22:21
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    m...@o...pl schrieb:

> [...]
    > kompilatora, czyli nie jest tak trudno korzystac :) Minimalnie inna
    > skladnia (bity) niz Keil, ale mozna sie przestawic.

    Programator jtag przez USB mam, bo kupiłem kiedyś te sticki od TI po 10$
    sztuka, a za te pieniądze to mi się nawet nie chce włączyć mózgu. Mspgcc
    jeszcze nie próbowałem, ale chyba się za niego zabiorę. Nie wiem, czy
    pracuje z biblioteką SimpiciTI, ale spróbować warto.

    Waldek

  • 14. Data: 2009-03-06 17:26:25
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    Mario pisze:

    > Rodzinka trochę na wymarciu. Gdybyś w przyszłości chciał znaleźć coś z
    > USB lub Can na pokładzie to może być problem.

    No nie bardzo na wymarciu, co chwilę je jednak ktoś odkurza, jak np.
    ADUC Analoga, MSC121x TI. W pewnych zastosowaniach wybór robi sie trochę
    trudny - albo bierzesz reanimowanego i poprawionego klona '51 i w jednej
    kości masz cały całkiem niezły tor analogowo-cyfrowy (ADUC, MSC121x TI)
    albo rzeźbisz z kilku układów. A są i '51 z USB - począwszy od TUSB z TI
    po jeden z niestety nielicznych układów obsługujących USB2.0 w trybie
    High-Speed (Cypress).

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 15. Data: 2009-03-06 17:29:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:098b.000000ee.49b10323@newsgate.onet.pl...

    > -Czy warto kupic zestaw uruchomieniowy (jesli tak, to jaki) zamiast samemu
    > sobie
    > jakies ATMEGA8-16PU zmontowac na plytce uniwersalnej?

    Mega i tylko mega. Procesor wymyslony gdy juz wiedza i mozliwosci byly
    wystarczajaco duze by to zrobic dobrze - dobrze sie programuje i debuguje, a
    to bardzo wazne. 51 po prostu jedzie na konserwatyzmie i niecheci uczenia
    sie nowych rzeczy.

  • 16. Data: 2009-03-06 18:04:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Atmega są fajne na dzień dobry,
    ATMegą zajmowałem się ok. 3 lat i przestałem jak tylko użyłem MSP430.
    MSP430 to nie tylko energooszczędność ale również niezwykle starannie przemyślana
    konstrukcja
    tak CPU jak i bogatych peryferii. Jednak dopiero sprzętowy debugger (F26xx, F16xx)
    zaskoczył mnie
    swoją ogromną funkcjonalnością.
    Jeżeli ktoś dopiero zaczyna pzygodę z uC a nie zna dobrze języka angielskiego to
    polecę mu ATMegę, jest znacznie więcej literatury po polsku.
    K.

  • 17. Data: 2009-03-06 18:14:16
    Od: Name <u...@e...org>

    Ghost wrote:
    > Mega i tylko mega.

    Tak, tak. PIC18 (dowolny w/g potrzeb) + kompilator C Hitech ew. firmowy
    Microchipa + MPLAB + ICD2 - jedyny słuszny zestaw.

  • 18. Data: 2009-03-06 18:17:14
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Dodam jeszcze, że kompilator C IAR jest darmowy do 4KB kodu i CCE TI do 16KB,
    także do zastosowań komercyjnych.
    Programator pod 4-ro drutowy JTAG można zrobic w cenie mniejszej niż 10zł.
    K.

  • 19. Data: 2009-03-06 18:26:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Name wrote:
    > kompilator C Hitech

    Zgodny z C89 czy C99 ?

    > ew. firmowy
    > Microchipa

    j.w. ?

    Chce wiedzieć czy środowisko picowców dalej siedzi w kompilatorach z
    zeszłego wieku :D

  • 20. Data: 2009-03-06 18:36:00
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Name" <u...@e...org> napisał w wiadomości

    > Tak, tak. PIC18 (dowolny w/g potrzeb) + kompilator C Hitech ew. firmowy
    > Microchipa + MPLAB + ICD2 - jedyny słuszny zestaw.

    PIC jako pierwszy procesor i to jeszcze PIC18... hmm...

    e.