  • 101. Data: 2009-03-08 19:34:40
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    T.M.F. pisze:

    > Niestety nie da sie tego przegladnac, login i halso potrzebne. Numer
    > bledu z id tez nie istnieje.

    Zarejestruj się. To nic nie kosztuje.

    > Poza tym to nie jest strona gcc, wiec jesli mozesz daj linka lub nr
    > bledu do bugzilli na gcc.gnu.org.

    nie mam.

  • 102. Data: 2009-03-08 19:39:46
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > W twoim pececie. Kompatybilnośc z aplikacjami dosowymi święta rzecz.

    nima

  • 103. Data: 2009-03-08 19:46:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > nima

    A na bazie jakiego cpu masz pc ?

  • 104. Data: 2009-03-08 19:54:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A na bazie jakiego cpu masz pc ?

    Taki quadratowy ;-)

  • 105. Data: 2009-03-08 19:57:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Taki quadratowy ;-)

    Takie sa najgorsze, gorsze nawet od zgodnych z 8086 :(

  • 106. Data: 2009-03-08 20:40:55
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 08 Mar 2009 19:42:51 +0100, Sebastian Biały wrote:

    >Dziekujmy opatrzności. Inaczej grupa była by zawalana pytaniami "mam 4Mb
    >RAM a pokazuje 640k, pomocy", albo "jestem w trybie rzeczystistym, jak
    >przełączyć się w chroniony w przerwaniu i zmienić segment pamięci?" itd
    >podobne problemy nieznane na innych normalnych architekturach. Cale
    >szczęście że nie zdobyły popularności w uC.

    No jak nie - przeciez w uC pelno bylo podobnych jaj.
    Dlaczego nie dziala mi printf jesli string formatujacy dam z pamieci
    RAM .. i to nie tylko zarzut do Intela i '51, ale takze do Harvard
    architecture, a czesto i do innych pomyslow.
    Kiedys i 4GB RAM zabraknie i bedzie podobny zarzut do ARM ze
    stronnicowaniem :-)

    J.

  • 107. Data: 2009-03-08 20:55:00
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > bardzo przywiązany do deski kreślarskiej. To nie nawał pracy tylko niechęć
    > do nauki. Wdrożyć się do pisania na nową platformę można w ciągu 2
    > tygodni. Tym bardziej, że czasami do procka podpinasz układy które mają
    > więcej rejestrów niż 51 i też się musisz z nimi zapoznać.

    Trochę przesadziłeś z tak krótkim czasem , pewnie do avr to wystarczy 2 tyg
    ,
    do innej 51 czy też innych maluchów też, ale przejscie na inną platformę to

    1. zmiana rdzenia procka - to w zasadzie nic, problem kompilatora a nie nasz

    2. zmiana peryferiów procka i obwodów i/o to już coś więcej bywa - aby
    optymalnie
    wykorzystać duże nowe zasoby trzeba być z nimi dobrze zakolegowany...

    3. zmiana śrdowiska programowania, bibliotek do procka - przy większym uC to
    jest co tam,
    ustawiać....

    To bywa kilka tysięcy stron dokumentacji do przerobienia i to nie raz

    Najlepiej takiego nowego większego nowszego procka pierwszy raz wsadzić do
    takiego
    projektu co to prawie tylko "mruga ledą" - pewnie że bez sensu technicznie
    ale jakoś pomoże
    nawiązać wzajemną relacje :)

    zbyszek

  • 108. Data: 2009-03-08 21:10:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Takie sa najgorsze, gorsze nawet od zgodnych z 8086 :(

    Bo, poniewaz?

  • 109. Data: 2009-03-08 21:25:01
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Wszystko zależy od skali produkcji. W zastosowaniach hobbystycznych,
    > rzeczywiście nie ma się o co bić.

    Chyba w większości projektów które realizujemy w kraju nie ma
    w ogóle problemu z ceną procka. Problem z ceną zaczyna sie przy seriach
    idących
    w tysiące i dziesiątki tysiecy i więcej. Dla mniejszych serii opłaca się
    wybrać droższy
    procek, na pewno znany projektantowi, a skrócić męki z jego wyborem,
    projektowaniem
    hardwaru i upychaniem softwaru - objętościowo i mocowo.

    Kiedyś miałem zamówienie na opracowanie projektu pod bardzo dużą serię, uC
    został wybrany
    w wersji ROM (programowany maską w produkcji) i dla taniości był jedynie
    4bitowcem, a dyskusja
    była na temat potrzeby zastosowania każdego opornika :) - ale koszt
    opracowania tego był
    wysoki!

    A hobbystom - bo to jest produkcja wybitnie jednostkowa - bym radził aby
    wybrali sobie
    do swojej zabawy procek popularny i z dużym zapasem pojemności kodu i mocy i
    "nóżek" -
    niech kosztuje i 30zł i więcej a to i tak nic nie znaczy z kosztem i czasem
    jaki ponosi sie na zrobienie całości -
    a tak jeden procek opanują (to trochę potrwa) i do wszystkich projektów im
    na długo wiedza i taki procek starczy.

    Dużo trudniej jest wycisnąć z małego uC 95% jego możliwości niż z dużego
    5% - dla początków lepiej nie stawiać soie
    za dużych wymagań.

    zbyszek

  • 110. Data: 2009-03-08 21:25:06
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    zbyszek pisze:

> [...]
    > takiego
    > projektu co to prawie tylko "mruga ledą" - pewnie że bez sensu technicznie

    Tak sobie właśnie wyobrażam pierwsze podejście do nowego procesora. Przy
    pierwszym spotkaniu rzeczywiście jakieś mruganie oczkiem a nie od razu
    hardcore :) Wprawdzie do ARMa podchodziłem w celu zrobienia dość
    wymagającego zadania ale pierwsze tygodnie były na zapoznanie się ze
    sposobem dostępu do portów i obsługa przerwań. Czyli czytanie
    dokumentacji konfiguracja środowiska, miganie diodką obsługa LCD i
    zrobienie w przerwaniach obsługi AD podpiętego do portów.

    MD