  • 111. Data: 2009-03-08 22:14:58
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > Kiedys i 4GB RAM zabraknie i bedzie podobny zarzut do ARM ze
    > stronnicowaniem :-)

    Wtedy zapewne pojawią się AVR64 a dzieki temu ze nie uzywam niszowego
    kompilatora mam szansę przesiąść się bezboleśnie. W przypadku 8086+
    wszelkie etapy pośrednie masz w hardware i o wszystkich musisz pamiętać
    na raz :/

  • 112. Data: 2009-03-08 22:16:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Bo, poniewaz?

    Bo kwadratowe, panie, to niefaje są, nie pasują mi do butów.

    Więc jaki masz ten cpu w PC?

  • 113. Data: 2009-03-08 22:56:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Bo kwadratowe, panie, to niefaje są, nie pasują mi do butów.
    >
    > Więc jaki masz ten cpu w PC?

    No dyc pisze core quad(dratowy).

  • 114. Data: 2009-03-08 23:16:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > No dyc pisze core quad(dratowy).

    No to masz 8086, 286, 386 etc. Cała historia x86 w jednej kostce.
    Częściowo emulowana zapewne, ale narzuty historyczne ciągle widać. Jak
    mowię, zgodność z klonem CP/M (DOS) najwidoczniej przydatna nawet w
    Viście :/

  • 115. Data: 2009-03-08 23:17:41
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Zbych wrote:

    > Nie musisz mi tego tłumaczyć. Wytłumacz to tym, którzy używają tego jako
    > argumentu przeciwko komercyjnym kompilatorom.

    Nikt nie zabroni Ci w gcc wybrac _dowolnej_ wersji kompilatora. W IAR...
    ekhm... za ile wersji zaplaciles?

    Zreszta - nie chcesz, to nie musisz uzywac. Skoro to nic nie kosztuje,
    to nie moze byc dobre. Tylko czemu, cholera, wszystkie superkomputery
    uzywaja tego kompilatora i systemu kompilowanego gcc?
    Ci ludzie moga wybrac cos 'drozszego' a tego jednak nie robia.

    --
    Jerry1111

  • 116. Data: 2009-03-08 23:22:30
    Od: "Nimitz" <N...@o...eu>

    Użytkownik "Sebastian Biały":
    > AT89C2051-24PU - 3.79.
    >
    > ATMega8-16PU - 4.79.

    Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak osiągnąć w Atmedze sprzętowy pomiar
    impulsu na wejściu tak jak można to zrobic w 8051 ustawiając GATE=1 w
    rejestrze TMOD - impuls podany na INT? (dla ułatwienia link z opisem
    liczników: http://riad.usk.pk.edu.pl/~mlankosz/uc/uc_inst07.pdf
    )

    Admirał

  • 117. Data: 2009-03-09 08:32:45
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > No to masz 8086, 286, 386 etc. Cała historia x86 w jednej kostce.
    > Częściowo emulowana zapewne

    Raczej tak.

    >, ale narzuty historyczne ciągle widać. Jak mowię, zgodność z klonem CP/M
    >(DOS) najwidoczniej przydatna nawet w Viście :/

    Przesadzasz.

  • 118. Data: 2009-03-09 10:41:24
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Sebastian Biały wrote:
    > zgodność z klonem CP/M (DOS) najwidoczniej przydatna nawet w
    > Viście :/

    Ale tu na grupie niedawno było, że stare programy i tak nie chcą działać
    na nowych maszynach ... a działają pod DOSBox-em, który nie potrzebuje
    nawet PC-ta.

    Mirek.

  • 119. Data: 2009-03-09 14:14:01
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > impulsu na wejściu tak jak można to zrobic w 8051 ustawiając GATE=1 w
    > rejestrze TMOD - impuls podany na INT? (dla ułatwienia link z opisem

    Uniwersalnie - wykorzystac pin wyzwalany zboczem do generowania
    przerwania, w ktorym odczytujesz timer. Inna opcja - taktowac timer
    zewnetrznym przebiegiem zegarowym, ustawic go tak, zeby generowal
    przerwanie przy zadanej wartosci i w procedurze obslugi odczytywac czas.
    W zaleznosci od uzytego timera sa inne opcje.
    Mozna wykorzystac pin input capture pin do wyzwolenia timera, mozna go
    wyzwolic takze z komparatora.
    Szczegoly w datasheecie (wzorowalem sie na ATMega128).

  • 120. Data: 2009-03-09 15:45:12
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Ghost wrote:
    > Przesadzasz.

    W tym że DOS jest klonem CP/M czy w tym że w Viście?