  • Data: 2009-03-08 15:28:41
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > Już to wiedzę, jak programiści odrywają się od swojej roboty, żeby
    > grzebać w gcc. Prędzej tak napiszą kod, żeby ominąć błąd i modlą się,
    > żeby w następnej wersji był poprawiony.

    Jak dla mnie to populistyczny argument. Bledy sa wszedzie. Ale jakos nie
    wierze w szanse na powazny blad w gcc, ktore jest testowane na kilku
    platformach sprzetowych i na codzien sluzy do kompilacji projektow
    zawierajacych setki milionow linii kodu - np. GNU/Linux i otoczenie.
    Jesli piszesz o bledach portu na AVR to przejrzyj chociazby liste
    AVRFreaks. Powazne bledy sa naprawiane przy kolejnym wydaniu WinAVR, a
    czesto patche sa juz dostepne w SVN w ciagu doslownie paru dni.
    I zeby bylo smieszniej Atmel wspiera community rozwiajajace port na AVR,
    chociazby przez fakt zatrudniania developerow AVR-libc. Wiec masz
    wysokiej jakosci kompilator z supportem zupelnie za darmo. Pokaz mi cos
    porownywalnego na '51 lub dowolny inny mikrokontroler.

    Piszesz o dziwnych niekompatybilnych rozszerzeniach gcc. Tak sie sklada,
    ze pisze sobie GUI w c++ na AVR i symulator na PC. 99% kodu GUI jest
    wspolna, roznica dotyczy paru klas scisle zwiazanych ze sprzetem, ktore
    symuluje na PC. Nie ma zadnych problemow.
    Gdybym korzystal z np. IAR to calosc szlag by trafil bo nijak nie daloby
    sie tego skompilowac zywcem na PC.