  • Data: 2009-03-08 15:43:45
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > Już to wiedzę, jak programiści odrywają się od swojej roboty, żeby
    > grzebać w gcc. Prędzej tak napiszą kod, żeby ominąć błąd i modlą się,
    > żeby w następnej wersji był poprawiony.

    > Wszystko zależy od architektury. Jak jest popularna to może i owszem.
    > Ale jak używasz gcc na czymś mniej popularnym, to możesz poczekać
    > całkiem długo.

    > Wybrałeś za duży uC. Spróbuj znaleźć coś tańszego od 2051.

    Ale ile tańszego? I po co?. Co za różnica czy układ kosztuje 3 czy np
    3,60? Od 2051 każdy jest mocniejszy - nawet 2313. Już sam fakt
    taktowania cykli rozkazowych F/12. Niższe częstotliwości I/O. Brak
    EEPROMa i malutki RAM. Sam jestem dinozaurem siedzącym dotychczas w 51.
    I stare projekty - te dalej prze ze mnie produkowane nie chce mi się
    przerobić na Atmela czy ARMa - mimo, że po przeróbce będą dużo tańsze. A
    to dlatego bo oprócz procka który kosztuje 120 pln (80c537) jest trochę
    starych przetworników Analoga które mogę zastąpić dużo tańszymi
    nowoczesnymi przetwornikami. Trzy płytki w których są układy za ok
    500pln mogę zastąpić jedną płytką z układami za 80pln gdybym robił na
    AVR. Gdy zrobię na ARMie będzie trochę drożej ale prostsza obsługa
    danych 16bit i USB na pokładzie - więc warto. Jedynie brak czasu na
    przepisanie całego kodu. Ale wszystkie nowe rzeczy robię na AVR. Szybkie
    pisanie w C z wykorzystaniem dostępnych w sieci bibliotek. Zrobienie
    czegoś nowego na AVR jest IMHO dużo tańsze niż na 51.
    A jeśli głównym argumentem przed odejściem od 51 jest niechęć
    programistów to niestety nadają się na emeryturę.

    MD