  • Data: 2009-03-08 00:13:06
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    > wyjasnie: kupilem kompilator IAR do jednego z prockow Toshiby...
    > ....powychodzily rozne kwiatki (pamietam juz tylko jeden: program byl zle
    > _skompilowany_ jesli pewne instrukcje w plikach .obj wychodzily na
    > nieparzystym adresie - kurwicy mozna bylo dostac wstawianiem nop() w
    > prawie kazdej funkcji).

    A ja kupiłem "profesjonalny" kompilator C IAR do procków 51 chyba w 1999
    roku (albo rok wcześniej). Błedów było sporo, pamiętam że czasem polecenia
    if
    źle się kompilowały i coś innnego robiły niz powinny, a kiedy do funkcji
    przekazało
    się jakiś element struktury to niekoniecznie on był brany pod uwagę w
    obiliczeniach :)

    Szczytem wszystkiego było to ze w 2000 roku kompilator wylatywał za każdym
    razem - nie dało się nic skompilować!!!...a wspaniała IAR wspaniałomyślnie
    zaproponowała mi upgrade do kolejnej wersji za 50% ceny zwykłej licencji.

    Aby skompilować musiałem za każdym razem cofać zegar w PC, a następnie
    pamiętać aby go znów ustawić bo moje emaile "stawały" się dla klientów
    trochę zbyt "archiwalne".

    I tak z tym zegarkiem ciągnęło się aż kiedyś zapomniałem go przestawić a tu
    IAR i tak działa !!!
    - działał bo był już rok 2001 - przypadek? - ja w to nie wierzę.

    Oszukiwał też na poprawie optymalizacji zajętości kodu, jedną wersję
    poprawiał a
    w następnej znów pogarzszał optymalizację by znów w kolejnej móc ją
    poprawić -
    ale ja to już tylko dla ciekawości miałem okazję sprawdzać bo więcej IAR dla
    mnie nie istnieje.....

    > Aha - jak _mocno_ poszukam to powinienem znalezc email w ktorym jest
    > napisane ze IAR 'nie jest zainteresowany' poprawieniem bledow.

    a co miałby poprawiać skoro nie ma blędów w jego kodzie :)

    zbyszek