    From: Saiko Kila <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: u4/3 pobite przez komórkę
    Date: Sun, 24 Jun 2012 23:53:30 +0200

    Proces "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> zwrócił błąd:

    > Tu się jeszcze można zgodzić (sam zresztą najczęściej "odkręcam"
    > sprzęt, byle tylko móc chłodzić go prawie pasywnie [heat-pipe'y i inne
    > voodoo]. :)) Trudniej pogodzić się z innym przejawem ww. zjawiska:
    > segmentacją globalnego rynku wg jakości dostaw - niedawno pisałem tu o
    > wynikach ślepego testu, w całości potwierdzającego podejrzenia klientów,
    > że kupując za te same pieniądze (a czasem nawet wyższe!) "markowe"
    > towary FMCG otrzymujemy produkt jednak minimalnie gorszy, niż w Austrii
    > czy Niemczech*.

    Czasami nawet nie trzeba się zdawać na podejrzenia klientów, bo sami
    producenci to przyznają (ale na tych "lepszych" rynkach i być może
    nieoficjalnie). Kiedyś oddawałem kartę graficzną, bo zaczynała sypać
    artefaktami przy lekkim O/C (robię takie testy co jakiś czas, bo pozwala
    to oszacować czas życia), a była promocja z możliwością zamiany na
    lepszą (to były czasy GTX280, a firma to EVGA w USA). Oni przyjmowali
    starą kartę w rozliczeniu i dawali nową. Dziwiło mnie, że dużo "płacą"
    za te starą i spytałem co robią z tymi kartami. Odpisali, że sprzedają w
    Europie, zresztą informacja to sugerująca była nawet na ich WWW (pisali,
    że te zwroty sprzedają na "innych rynkach"). Tydzień później model który
    oddawałem zniknął z oferty tego producenta w USA, ale w Europie
    faktycznie jeszcze był kilka miesięcy. Domyślam się że jakiś pechowiec
    dostał tę moją padaczkę, i zapłacił za to jeszcze VAT.

    Inny przykład miałem z płytą główną. Kupiona w USA co prawda padła po
    trzech latach, ale do tego czasu chodziła ładnie, i dobrze się
    podkręcała bez wymyślnych zabiegów (była to płyta marki ASUS,
    przeznaczona dla podkręcaczy). Udało mi się kupić już w Europie wersję
    przeznaczoną na ten rynek - przy czym numerki wersji i "rewizji" były te
    same co dla starej płyty, podzespoły wizualnie niby też. Blaszaka jednak
    nie dało się podkręcić, nawet stosując znacznie łagodniejsze ustawienia.
    Dopiero "hardkorowe" napięcie cokolwiek poprawiało, ale nigdy nie udało
    się ustawić tyle co od niechcenia szło na pierwszej płycie i powróciłem
    do ustawień "defaultowych".

    Podzespoły komputerowe nie są może typowymi FMCG, ale jednak te
    selekcjonowane przez producentów, przeznaczone dla overclockerów można
    tak traktować: w porównaniu do życia normalnych produktów te z założenia
    będą świecić szybciej, gasnąć szybciej. Ale nawet na tym rynku są równi
    i równiejsi.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.