  • Data: 2013-04-11 14:02:49
    Temat: Re: tzw prostownik a napiecie
    Od: "Desoft" <N...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@g...away.com> napisał w wiadomości
    news:kk63ao$v06$3@srv13.cyf-kr.edu.pl...

    > Ale obniżanie napięcia diodą to standardowe rozwiązanie, bo w zakresie
    > małych prądów dioda ma stały spadek napięcia i pod tym względem jest
    > lepsza od opornika.

    To znaczy że akumulator należy ładować małym prądem? 100mA? 5A?

    Pomijając już tak nieekonomiczne rozwiązanie. Jaki sens ma taki układ?
    Prostownik jak widać z opisu nie jest stabilizowany. Z założenia jego
    napięcie zmienia się wraz z obciążeniem, to tego wachania napięcia sieci.
    Więc co te diody dają?

    Prostownik do łądowania alumulatorów kwasowych powinien dawać stały prąd aż
    do samego końca, a potem powinno nastąpić odłączenie przy tych 14,4V.
    _Teoretyczny_ czas ładowania akumulatora samochodowego ze stabilnego
    napięcia 14,4V wynosi nieskończoność.

    Jeżeli już dawać diody to małe (jedną), nie szeregowo z zasilaniem a
    równolegle i do tego tranzystor na którym wydzieli się tyle samo ciepła co
    na diodach z w/w propozycji.

    Może tu chodzi o diodę ale lampową, i nie do obniżenia napięcia tylko
    stabilizacji prądu? :)

    I jeszcze jedno: dioda w kierunku przewodzenia słabo stabilizuje napięcie.
    Bardzo słabo.

    --
    Desoft