  • Data: 2013-04-11 12:37:20
    Temat: Re: tzw prostownik a napiecie
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest całkowicie poprawne napięcie ładowania po głębokim
    > rozładowaniu. W takiej sytuacji ładuje się nawet do 16V oczywiście
    > pilnując poziom elektrolitu.
    >
    > Ładowanie do 14.4V (13.8V dla żelowych) to ładowanie buforowe,
    > podtrzymujące a nie ratowanie akumulatora po głębokim rozładowaniu.

    Dokładnie. Mój sklepowy prostownik ma 16,5V bez obciążenia. Ciekawe, że
    po naładowaniu i odłączeniu prostownika, napięcie na zaciskach
    akumulatora w ciągu kilkunastu sekund spada z 16 do 14,4V. To wynika z
    faktu, że akumulator zachowuje się również jak kondensator
    elektrolityczny. Oczywiście nie należy trzymać za długo akumulatora pod
    takim prostownikiem, bo w końcu naprawdę naładuje się do 16V. Jak
    podłączam pusty akumulator, prąd ładowania jest rzędu 10-15A, jak
    zejdzie do 4A to już odłączam. Mówię o dieslowskim akumulatorze 77Ah.