    From: " " <f...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: typologia errorow aplikacji (a jeszcze leipaj i realoki)
    Date: Mon, 2 May 2011 20:26:19 +0000 (UTC)

    Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Ależ można, można - starczy, że pobierzesz coś z puli a potem nie
    > zwrócisz. W momencie gdy używasz puli jedyna różnica w porównaniu do
    > malloc/free/realloc to to, że tracisz czas na pisanie samemu alokatora i
    > ryzykujesz popełnienie w tym błędów.

    o ile pamietam to z niektorymi powinienem nie rozmawiac (poki nie
    przywala glowami ze trzy razy w sciane) - zwlaszcza ze rozmowa nie
    zapowiada sie ciekawie bo znowu troche wieje zombie-mysleniem -
    ale pominawszy ten problem chwilowo:

    nie mozna, jesli taki statyczny program zarezerwowal zainicjowal np 2
    megabajty 200 kilo statycznej pamieci to chocby nie wiem co ani nie zwroci
    kilobajta do systemu ani nie zabierze ani bajta - nie ma leakow

    co do alokatorow to alokatory czesto nie sa potrzebne bo wiele
    zjawisk w programowaniu dotyczy dzialan na stalej liczbie obiektow

    zas jesli mam wewnetrzny alokator na statycznej tablicy to jesli nie
    zaznacze (np po zestrzeleniu samolotu) ze dany rekord z danymi
    jest nieuzywany i gotowy do nadpisania, to nie jest to leak tylko
    wewnwtrzny blad w programie (pamiec sie nie urywa tylko jest
    blednie pooznaczana jako zajeta) - bardzo gruby: nie bardzo podobny
    do mem-leaka i analogiczny do zlego poustawiania pol w strukturach
    - takie rzeczy sie raczej wogole nie zdarzaja, (tj trudno tego nie
    zauwazyc), sa to wewnerzne bledy w kodzie (bledy stanu danych, analogiczne
    np do zlego ustwienia pozycji samolotu albo nadaniu mu zlego koloru) i
    taki maja charakter, jest to absoutnie cos zupelnie innego niz to
    co nabralo odrebnego abstrakcyjnego znaczenia jako 'leak' (a co
    oznacza ze gdzies sie urwal kawalek ramu nie wiadomo gdzie nie
    wiadomo co, zgubiony ram nawet stracil swoja referencje bo ta ktora
    kiedys go trzymala juz wskazuje na cos innego)

    takie borykanie sie z owymi leakami (odpadnietymi kawalkami ramu)
    to doswiadczenie _absolutnie_ mi w c nie znane, niemozliwe i po prostu
    nie wystepujace