  • 11. Data: 2022-07-20 22:07:22
    Temat: Re: txd / rxd - jak sprawdzić co to jest
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-20 o 17:49, ddddddddddddd pisze:
    > Cześć,
    > Jest sobie chińskie webasto ze sterownikiem (coś takiego:
    > https://www.vevor.co.uk/diesel-heater-c_10321/vevor-
    diesel-air-heater-parking-heater-all-in-1-8kw-truck-
    heater-red-lcd-switch-p_010306010236
    > ).
    > terownik w instrukcji ma opisane przewody jako +5V, GND, TXD, RXD. W
    > jaki sposób sprawdzić co to w ogóle jest za typ transmisji pomiędzy
    > sterownikiem a kontrolerem piecyka, żeby ją później podsłuchać?

    Można podglądać salea czy oscyloskopem ale to dość upierdliwe, ja bym
    wpier nawet miernikiem sprawdził poziom napiecia, jak <5V to to ttl.
    Wtedy podpinam dwie przejściówki usb-rs ttl pinami gnd i RXD, jedną na
    nadawanie druga na odbiór i odpalam w PC-cie dwa terminale, tam dobieram
    prędkości od np 9600, 8n1 bo tak jest najczęściej i patrzę czy idą
    normalne znaki czy krzaki, jak krzaki to zmieniam prędkość.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2022-07-20 22:41:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 20 lipca 2022 o 21:57:07 UTC+2 Mirek napisał(a):

    > Ale zabezpieczenie niby czego i przed czym?

    Transmisji przed sniffingiem.
    Odsieje script-kiddies ;>
    W tym samym urządzeniu - 8051 z zewnętrznym EEPROM programu - w środek 8 mniej
    znaczących (hm, a może bardziej? - w każdym razie tych niemultiplxowanych z danymi,
    choć jakby było na multiplexowanych to byłoby jeszcze ciekawiej) linii adresowych był
    wsadzony GAL - w ten sposób odczytanie eepromu dawało bezsensowny program.
    Oczywiście dla script-kiddies.

  • 13. Data: 2022-07-21 18:44:15
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 20.07.2022 22:41, Dawid Rutkowski wrote:

    > Transmisji przed sniffingiem.
    > Odsieje script-kiddies ;>

    Ale PO CO?
    Jaki jest sens szyfrować połączenie między tym urządzeniem a panelem?
    Powiem więcej: jak niby producent mógłby stracić na opublikowaniu tego
    protokołu?

    --
    Mirek.

  • 14. Data: 2022-07-21 19:03:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2022 18:44, Mirek wrote:
    > Powiem więcej: jak niby producent mógłby stracić na opublikowaniu tego
    > protokołu?

    Najzwyczajniej. Pieniądze na zbędne rzeczy.

  • 15. Data: 2022-07-21 19:47:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 21 lipca 2022 o 18:44:17 UTC+2 Mirek napisał(a):

    > Ale PO CO?
    > Jaki jest sens szyfrować połączenie między tym urządzeniem a panelem?
    > Powiem więcej: jak niby producent mógłby stracić na opublikowaniu tego
    > protokołu?

    Pytasz jak dziecko.
    Gdyby to choć była odpowiedź na pytanie: "nieładnie, Mistrz Kenobi zgubił planetę".
    Poczytaj sobie choćby w wiki historię wspomnianego wyżej MDB.

  • 16. Data: 2022-07-21 20:21:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 21.07.2022 19:47, Dawid Rutkowski wrote:

    > Pytasz jak dziecko.
    > Gdyby to choć była odpowiedź na pytanie: "nieładnie, Mistrz Kenobi zgubił planetę".

    Nie moje klimaty. Zabierz mnie stąd Scotty! ;)

    --
    Mirek.

  • 17. Data: 2022-07-22 10:40:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Jul 2022 17:58:56 +0200, heby wrote:

    > Podpiąc analizator sygnałów logicznych, typu saleae?
    >
    > https://support.saleae.com/saleae-api-and-sdk/protoc
    ol-analyzer-sdk

    > https://support.saleae.com/community/community-share
    d-protocols

    > ... albo przynajmniej oscyloskop?

    Ale nadal nie bedziesz wiedzial ktory przewod jest Tx, a ktory Rx :-)

    > Ostatecznie, jak już znajdziesz szerokośc bitu i obliczysz baudrate, to
    > chyba najprościej wpiąć równolegle RS232<>USB i podsłuchać kilka ramek.
    > A potem przygoda...

    J.

  • 18. Data: 2022-07-22 11:20:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/07/2022 10:40, J.F wrote:
    ol-analyzer-sdk
    d-protocols
    > Ale nadal nie bedziesz wiedzial ktory przewod jest Tx, a ktory Rx :-)

    Na obu to samo. Baudrate i jakiś proto do zdekodowania.

  • 19. Data: 2022-07-22 21:44:19
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    J.F wrote on 22.07.2022 10:40:

    ol-analyzer-sdk

    d-protocols

    > Ale nadal nie bedziesz wiedzial ktory przewod jest Tx, a ktory Rx :-)

    Jak masz poziomy napięć RS-232 to nawet oscyloskop nie jest potrzebny,
    da się to sprawdzić woltomierzem.
    Jak masz poziomy 5V to możesz sprawdzić amperomierzem :-)

  • 20. Data: 2022-07-23 11:41:47
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 22.07.2022 21:44, Zbych wrote:
> [...]

    No jak nie umie czytać to nie będzie, ale jak nawet nie są opisane, to
    wystarczy rozłączyć i będzie wszystko jasne.

    --
    Mirek.