-
1. Data: 2022-07-17 23:38:13
Temat: Re: Regulator częstotliwości.
Od: M M <m...@g...com>
Zakres częstotliwości dość szeroki, ale sprawdzić czy nie podejdzie jakiś UPS
on-line. Są takie co potrafią robić konwersję między 50 a 60 Hz w obie strony. Taki
UPS robi podwójną konwersję AC->DC->AC, choć zwykle częstotliwość wyjściowa jest
synchronizowana do wejściowej (nawet z dokładnością do fazy - chodzi o możliwość
szybkiego przełączenia na bypass w razie awarii samego UPS-a) i tryb konwersji
częstotliwości trzeba oddzielnie włączyć w konfiguracji, często wiąże się to też z
ograniczeniem mocy.
Jeśli źródłem jest agregat z silnikiem spalinowym - może da się popracować nad lepszą
stabilizacją jego obrotów?
-
2. Data: 2022-07-18 22:15:45
Temat: Re: Regulator częstotliwości.
Od: titanus <t...@g...kom>
W dniu 2022-07-17 o 23:38, M M pisze:
> Zakres częstotliwości dość szeroki, ale sprawdzić czy nie podejdzie jakiś UPS
on-line. Są takie co potrafią robić konwersję między 50 a 60 Hz w obie strony. Taki
UPS robi podwójną konwersję AC->DC->AC, choć zwykle częstotliwość wyjściowa jest
synchronizowana do wejściowej (nawet z dokładnością do fazy - chodzi o możliwość
szybkiego przełączenia na bypass w razie awarii samego UPS-a) i tryb konwersji
częstotliwości trzeba oddzielnie włączyć w konfiguracji, często wiąże się to też z
ograniczeniem mocy.
>
> Jeśli źródłem jest agregat z silnikiem spalinowym - może da się popracować nad
lepszą stabilizacją jego obrotów?
I tu kolega jest blisko mojego "źródła problemu". Niemniej w przypadku
agregatu problemem jest zakres "końcowy", czyli przy wzroście obciążenia
ponad 65% (zazwyczaj) częstotliwość wyjściowa wraz z napięciem arcusowo
hiperbolicznie dąży do 0 ;-d.
Można przewymiarować agregat do wartości obciążeń wyjściowych
maksymalnych, będących w jego zakresie pracy podstawowej, jednak nie
załatwia to sprawy końca paliwa :D - Tu wchodzi oczywiście akumulator/y
będący w stanie podtrzymać obciążenie na tyle długo, aby zapas paliwa
uzupełnić, jednak nadal trzeba ten element włączyć do projektu i
przewidzieć odpowiednie "zachowania".
Myślę nad nieco innym rozwiązaniem "zasilania zapasowego", ale to
dopiero w powijakach.
Jako clu problemu o takie jednak rozwiązanie docelowe właśnie mi chodzi.
--
Pozdrawiam - titanus
-
3. Data: 2022-07-19 11:17:26
Temat: Re: Regulator częstotliwości.
Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2022-07-17 o 23:38, M M pisze:
> Jeśli źródłem jest agregat z silnikiem spalinowym - może da się popracować nad
lepszą stabilizacją jego obrotów?
takie coś już dawno wymyślili i zwane jest generatorem inwertorowym
--
Pozdr.
Michał
-
4. Data: 2022-07-19 19:40:11
Temat: Re: Regulator częstotliwości.
Od: M M <m...@g...com>
poniedziałek, 18 lipca 2022 o 22:15:47 UTC+2 titanus napisał(a):
> I tu kolega jest blisko mojego "źródła problemu". Niemniej w przypadku
> agregatu problemem jest zakres "końcowy", czyli przy wzroście obciążenia
> ponad 65% (zazwyczaj) częstotliwość wyjściowa wraz z napięciem arcusowo
> hiperbolicznie dąży do 0 ;-d.
Raczej nie należy przeciążać agregatu powyżej tych 65%. Chyba że da się jakoś
stuningować ten silnik, ale nic o nim nie wiemy. Jak zwalnia to znaczy że brakuje
mocy i zmiana częstotliwości tej mocy nie doda. Jeśli przeciążenie jest chwilowe to
dobry UPS zrobi co trzeba (przełączy na baterię, a później z powrotem po ustąpieniu
przeciążenia). Nie wszystkie odbiorniki wymagają UPS-a, te można zasilić sprzed
niego (np. lodówka się nie rozmrozi w czasie potrzebnym na uzupełnienie paliwa, jak
nie będziemy w tym czasie do niej zaglądać).
Te 65% może wynikać z obliczenia prądnicy na 100% mocy pozornej (tej która grzeje
uzwojenia zasilające odbiorniki bez PFC) a mniej czynnej (mechanicznie obciążającej
silnik).