  • 1. Data: 2016-12-16 18:53:26
    Temat: twardy dysk niby dobry a nie
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    HDD WD 500GB, nie znam jego historii. Po podłączeniu do kompa zgłasza
    się w BIOS poprawnie, ale w kontrolerze urządzeń pokazuje, że dysk nie
    jest zinicjalizowany, ma pojemności ponad 120 PB, a każda operacja
    kończy się błędem. Próbowałem chyba 10ciu rożnych programów pod Windows
    (łącznie z programem WD) i Spinrite (chyba DOSowego), który mnie do tej
    pory nie zawiódł. Spinrite, coś tam naprawił. Nie wykazał żadnych
    większych błędów, wykazał właściwą pojemność, jednak Windows nadal
    pokazuje dysk jako niezdatny do użytku. Nawet makówkowy program do
    naprawy dysków nie dal sobie rady.
    Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować? Już nie
    mam zdrowia testować kolejnych programów.
    Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda, ale nie miałem okazji się temu
    jeszcze bliżej przyjrzeć. Może ktoś by podał link z prostym opisem.
    Z góry dzięki. <rs>

  • 2. Data: 2016-12-16 18:57:38
    Temat: Re: twardy dysk niby dobry a nie
    Od: Piotr Rezmer <i...@d...org>

    W dniu 2016-12-16 o 18:53, rs pisze:

    > Czy ktoś może poradzić jakąś metodę, żeby ten dysk zreanimować? Już nie
    > mam zdrowia testować kolejnych programów.

    To jest dysk IDE czy SATA? Kiedyś miałem podobne cuda na kiepskiej
    taśmie IDE.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2016-12-16 19:32:55
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 12/16/2016 12:57 PM, Piotr Rezmer wrote:

    > To jest dysk IDE czy SATA? Kiedyś miałem podobne cuda na kiepskiej
    > taśmie IDE.

    Dzięki za odpowiedź. To jest SATA podłączany tak bezpośrednio do płyty
    jak i przez adaptory SATA-USB. <rs>

  • 4. Data: 2016-12-16 20:01:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-12-16 18:53, rs wrote:
    > Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda

    SystemRescueCD,
    smartctl -a /dev/sda | less

    I patrzysz co mu dolega. Sporo bedzie też widać po:

    dmesg | grep sda

    WE razie rozponania na innym kanale to będzie sda albo sdb albo sdc itd.

    Dla niepełnosprytnych CrystalDiskInfo.

  • 5. Data: 2016-12-17 16:39:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Podłączyć do jakiegoś NAS-a (sata / usb lub wręcz wewnętrznie) i kazać zinicjalizować
    ;-)

    -----

  • 6. Data: 2016-12-17 17:56:40
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 12/17/2016 10:39 AM, ąćęłńóśźż wrote:
    > Podłączyć do jakiegoś NAS-a (sata / usb lub wręcz wewnętrznie) i kazać
    zinicjalizować ;-)

    > -----

    dzięki, ale właśnie dlatego, ze w NASie nie został rozpoznany zacząłem z
    nim zabawę. <rs>

  • 7. Data: 2016-12-17 18:44:27
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Dec 2016 12:53:26 -0500
    doszła do mnie wiadomość
    <58542a1a$0$15606$c3e8da3$9...@n...astraweb.com

    od rs <n...@n...spam.info> :
> [...]
    >Może jakaś sprawdzona linuchowa metoda, ale nie miałem okazji się temu
    >jeszcze bliżej przyjrzeć. Może ktoś by podał link z prostym opisem.

    Nadpisałeś mu MBR(albo nawet nieco więcej) zerami? To mogło załatwić
    sprawę. Na przyszłość zapodawaj odczyt SMART, tam można sporo
    wyczytać.
    --
    ,,To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym,
    że zaczynamy się w niej urządzać!"

  • 8. Data: 2016-12-17 19:16:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I nie pojawiała się opcja "not initialized / format"?

    -----