  • 1. Data: 2016-12-15 18:37:37
    Temat: Laptop wyłącz się po około 3 minutach
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    Witam

    Mam problem z laptopem Sony Vaio - VPCEL22FX.
    Chodził głośno wentylator. Laptop został potraktowany sprężonym
    powietrzem. Po tej operacji jest z nim problem.
    Po około 3 minutach od włączenia - sam się wyłącza.
    Wentylator w tym czasie nie chodzi. Czy jest możliwe że sprężone
    powietrze w jakiś sposób uszkodziło wentylator i zabezpieczenie
    termiczne wyłącza laptopa?

  • 2. Data: 2016-12-15 18:40:30
    Temat: Re: Laptop wyłącz się po około 3 minutach
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2016 18:37:37 +0100, Damian Skrycki napisał(a):

    > Czy jest możliwe że sprężone
    > powietrze w jakiś sposób uszkodziło wentylator i zabezpieczenie
    > termiczne wyłącza laptopa?

    Jak najbardziej. Bez rozbiórki się nie obejdzie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-12-15 18:55:48
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.12.2016 o 18:37, Damian Skrycki pisze:
> [...]
    > powietrzem. Po tej operacji jest z nim problem.
    > Po około 3 minutach od włączenia - sam się wyłącza.
    Sprawdź za pomocą programów diagnostycznych jaka jest wtedy temperatura
    > Czy jest możliwe że sprężone
    > powietrze w jakiś sposób uszkodziło wentylator i zabezpieczenie
    > termiczne wyłącza laptopa?
    jeśli temperatura jest bardzo wysoka a wentyaltor się nie kręci, to by
    znaczyło że albo czujnik temperatury nie działa, albo stracił się
    kontakt pomiędzy procesorem(źródłem ciepła) a radiatorem
    Dobrze byłoby to ustalić przed rozbieraniem sprzętu

    ToMasz

  • 4. Data: 2016-12-15 19:30:36
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    > Jak najbardziej. Bez rozbiórki się nie obejdzie.

    Miałeś racje, bez rozbiórki się nie obyło - wszystkie łopatki w
    wentylatorze połamane :):)

  • 5. Data: 2016-12-15 19:55:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 15 Dec 2016 19:30:36 +0100, Damian Skrycki napisał(a):

    > Miałeś racje, bez rozbiórki się nie obyło - wszystkie łopatki w
    > wentylatorze połamane :):)

    :-)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2016-12-15 22:34:57
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Damian Skrycki pisze tak:

    > Miałeś racje, bez rozbiórki się nie obyło - wszystkie łopatki w
    > wentylatorze połamane :):)

    fajnie :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2016-12-16 08:25:59
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2016-12-15 o 22:34, PiteR pisze:

    > fajnie :)

    Połamane i ustawione w jednym miejscu w taki sposób, że blokowały
    uruchomienie silnika.
    Po raz pierwszy spotkałem się z czymś takim, by kompresor tak
    zmasakrował wentylator.

  • 8. Data: 2016-12-16 10:08:24
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dlaczego stosujesz sprężone powietrze, a nie odkurzacz?

    -----

  • 9. Data: 2016-12-16 11:03:11
    Od: Damian Skrycki <s...@g...pl>

    W dniu 2016-12-16 o 10:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Dlaczego stosujesz sprężone powietrze, a nie odkurzacz?
    >

    > -----
    Stosuje kompresor bezolejowy bo rodzi sobie z zbitym kurzem zalegającym
    w radiatorach. Odkurzacz nie zawsze jest w stanie to wyciągnąć.

  • 10. Data: 2016-12-16 12:00:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 16 Dec 2016 08:25:59 +0100, Damian Skrycki napisał(a):

    > Połamane i ustawione w jednym miejscu w taki sposób, że blokowały
    > uruchomienie silnika.
    > Po raz pierwszy spotkałem się z czymś takim, by kompresor tak
    > zmasakrował wentylator.

    Można dmuchać/ssać solidnie ale najpierw trzeba jakimś elastycznym
    plastykiem zablokować wirnik.
    --
    Jacek
    I hate haters.