  • Date: Thu, 06 Sep 2012 08:01:10 +0200
    From: pawell32 <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tv sat - wybór sprzętu antena, tuner

    W dniu 2012-09-05 22:46, tolek pisze:
    > Z tunerów za najlepszy (czyt. przyjazny) w stosunku jakość/cena był
    > chwalony ariva 202e
    > Gdybym w przyszłości rozważał któraś płatną platformę czy obsłuży on
    > wszystkie karty?

    większość, ale ferdka nie polecam.
    dobrym modelem był 8800/8900 teraz przejęła to Manta.
    popatrzyłbym na to.

    > Chwalone też były:
    > - globo 9500HD -> tu już dyskusyjna sprawa była co do obsługi kart,
    > chwalony za jakość wykonania.

    napisz może o jakie karty chodzi, bo z kartą c+ chodzi chyba każdy

    > - dreambox DM800 HD -> tu zabija cena

    ale to jest inna bajka. poza tym jest wiele dekoderów na linuxie
    i to w różnej cenie.

    > Generalnie przydałaby się możliwość zapisu strumienia .ts w tunerze na
    > dysk, pena. Czy większość tunerów umie potem odtworzyć inne pliki mp4,
    > mkv, m2ts?
    > Może jakieś inne propozycje co do tunerów? Chodzi o to żeby potem po
    > ścianach tunerem nie rzucać gdy się okaże, że jest lipa i trzeba było
    > dołożyć kilka stówek więcej i mieć spokój i radość w użytkowaniu.
    > Czy tuner za 300zł różni się znacząco od tunerów za 2000zł?
    > Płaci się za markę i wodotryski?

    w gruncie rzeczy tak. dekodery na linuxie mają dużo większe możliwości.
    co do stabilności, to zależy od softu.
    Są tu użytkownicy Dreamboxa, więc wiele powiedzą o nim.

    > Gdybym miał możliwość to bym wziął ze sklepu z 10 modeli od najtańszych
    > do najdroższych i sam potestował w praktyce co to warte i jakie
    > przyjazne użytkownikowi.
    > Czy głowice UHF tunerów różnią się w modelach co do czułości,
    > selektywności czy jest to wszystko raczej podobne?

    różnią się, ale na pewno tego nie zauważysz.

    > A co są warte te białe nboxy po remontach co można kupić za 200zł
    > Wchodzić w to czy w ogóle olać?
    > Ponoć do części z nich spece wgrywają linux-owe systemy i że wtedy ponoć
    > niezłe maszyny?
    > Za dużo tego na rynku i łatwo wtopić kasę, przepłacić za coś co po kilku
    > miesiącach, nabraniu praktyki z danym urządzeniem okaże się bublem.

    one z założenia są na linuxie, ci co przerabiają wgrywają do nich
    innego np. Enigme 2. z tego co wiem sprawują się świetnie, jedyne co
    brakuje im pamięci, więc czasem brakuje miejsca na dodatkowe paczki.

    jak wystarczy Ci prosty, stabilny dekoder to polecam Ferdka 8900,
    ferguson dawno olał klientów, ale płyte główną robił Hivion i wgrywa się
    do nich właśnie ich soft. następcą jest manta, która ponoć (tak piszą
    o testach) ma b. dobrą jakość obrazu, ale jak go na żywo nie widziałem.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux