  • Date: Thu, 06 Sep 2012 07:19:08 +0200
    From: pawell32 <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: tv sat - wybór sprzętu antena, tuner

    W dniu 2012-09-05 22:46, tolek pisze:
    > Przymierzam się do odpalenia satki
    > Czy poniższe komponenty to dobry wybór czy lipa do kwadratu?
    > talerz aluminiowy ze względu na ponoć lepsze warunki co do korozji:
    > http://www.hollex.pl/anteny-satelitarne/aluminiowe/9
    11-antena-famaval-110lh-alu

    tyle kasy chcesz wyrzucić?
    http://allegro.pl/czasza-antena-triax-80cm-biala-td-
    78-td-80-7395-i2583935312.html

    powyższa antena jest stalowa i ocynkowana. w zupełności wystarczająca.
    poza tym jesteś następnym, który wprowadza lekki zamęt.
    jak co niektórzy mają problemy z odbiorem przy zmiennych
    warunkach atmosferycznych to od razu doradzają 110 cm !!
    po co? większość ma po prostu źle ustawioną antenę, gówniany
    konwerter i jeszcze gorszy kabel itd.
    często wystarcza 60 cm, ale 80 jest całkiem wystarczająca.

    > Wybieram 110cm, żeby nie patrzeć co za oknem się dzieje i że mi będzie
    > ciąć transmisję jak czarne chmury przywieje.
    >
    > Do takich talerzy ponoć nie bardzo podchodzą monoblock-i, ponoć mono są
    > do talerzy max 85cm?

    no to już masz odpowiedź

> [...]
    > Jakiej firmy konwertery brać? Chodzi o jakość wykonania, stabilność
    > wewnętrznej heterodyny. Dziś coś wyczytałem, że pewne konwertery mają
    > lepszą separację między polaryzacją poziomą i pionową - w związku z tym
    > sygnał jest lepszy dla danej polaryzacji i mniej błędów wyskakuje do
    > skorygowania - czy to bełkot marketingowy czy faktycznie ma to coś do
    > rzeczy? Wolę dorzucić więcej zł (pod warunkiem, że to coś daje a nie
    > bełkot marketingowy) i mieć solidny konwerter (hermetyczność, parametry
    > rzeczywiście dobre a nie suche, tabelkowe fikcyjne), a nie jakąś rasową

    ja używam w 90% Triax`a, czasem Inverto nie czytam opisów bo to bełkot.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux