  • Data: 2011-10-15 23:54:47
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "AlexY" xXkmq.5391$_...@n...ams2

    > Te "jednie 9W" bez odpowiedniego chłodzenia skróci żywotność LED'a poniżej poziomu
    zwykłej żarówki

    Wątpię. Ponadto -- masz gwarancję sklepu a ja w tym sklepie
    kupowałem i uważam ten sklep za godny zaufania. :) Te 9 watów
    na tak dużą obudowę (dużą powierzchnię chłodzenia) to tyle,
    co nic.

    Zwykle przyjmuje się, że LEDka daje 10 razy więcej światła
    niż żarówka, zatem i owa ilość (9 watów ciepła) może okazać
    się mocą przesadzoną. W istocie może to być mniej niż 9 watów,
    może nie 2 razy mniej, bo żarówki dużej mocy są wydajniejsze
    niż małej mocy, ale jednak mniej niż 9 watów, nie więcej. :)

    > Halogen ma jakieś 2200'C i on to "lubi", led im więcej tym krócej pożyje, najlepiej
    jakby miał poniżej 60'C

    > http://supernovaledlighting.com/Home/HeatTreatment.c
    fm
    > ostatni wykres

    Halogen (niemal bez względu na moc) ma prawie tyle, ile
    ma ,,wolfram topniejący''. :) Ale to temperatura samego
    żarnika, nie obudowy. :) Obudowa jest znacznie chłodniejsza.

    Moc grzewcza ;) 9 watów to mało, a obwodowa ciągnąca to ciepło
    (i odpromeniowująca je -- na dodatek jest czarna, aby lepiej
    promieniować) ma bardzo dużą powierzchnię.

    W papierowym garnku można gotować wodę na ,,żywym ogniu''. :)
    Jak mi nie wierzysz, weź czajnik metalowy, przyklej do dna
    papier, wlej do tego czajnika wodę i postaw ów czajnik na
    ,,gazie''. Papierowa naklejka wytrzyma nie sekundy, ale
    lata całe, o ile w czajniku będzie woda w czasie gotowania
    a papier będzie przylegał do metalowego dna...

    zmniejszy ją. :)

    > Przestań... jeszcze ktoś uwierzy... :)

    W co ma uwierzyć? W to, że zasada zachowania energii nie jest tu złamana? :)
    Dobrze czujesz się? Nic Ci nie dolega? :)

    Im więcej na światło -- tym mniej na ciepło.
    Owszem, po jakimś czasie i tak całe 50 watów
    zamieni się w ciepło, ale zamieni się poza oprawą,
    daleko od niej, gdzieś na ścianach oświetlanego pomieszczenia.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'