  • Data: 2013-11-18 10:03:21
    Temat: Re: [trochę NTG] freepascal, lazarus i formatowanie stringa
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:l65q9f$ett$2@node1.news.atman.pl...
    > A teraz ciekawostka: zrobiłem sobie na szybko idiotyczną funkcję, która wyciąga z
    mojego stringa kolejne znaki i skleja je w
    > nowego stringa - wtedy się to wyświetla, o co tu chodzi?

    Zignorowałeś moje pytanie dotyczące poprawności wyświetlania
    w StringGridzie w zależności od treści łańcucha (czy zawiera polskie
    znaki), ale choć nie mam dużego doświadczenia w pisaniu pod
    Lazarusem, to przypuszczam, że problem może być związany
    z kodowaniem znaków w tym środowisku, tzn. UTF-8. W związku
    z tym spróbuj zrobić coś takiego:

    Var
    genotyp: string[8];

    genotyp := Utf8ToAnsi('mówićcoś'); //oczywiście tekst max 8 znaków

    StringGrid1.Cells[2,3] := AnsiToUtf8(genotyp);

    Czy ten tekst wyświetla się w StringGridzie?

    --
    Pzdr.
    Marek