  • Data: 2011-12-29 15:58:27
    Temat: Re: transformator elektroniczny
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Bo AC nie daje się wygładzać kondensatorem.
    > Bo podłączenie mostka prostowniczego i kondensatora
    > spowoduje natychmiastowe zerwanie oscylacji.

    no wiesz, odpowiedniego sprzętu pomiarowego brak, a ze słownych opisów
    wyobraźnie różne opcje podpowiada, więc spytam jeszcze raz, czy to napięcie
    wyjściowe jest napięciem przemiennym (polaryzacja dodatnia i ujemna), jest
    to napięcie impulsowe o obwiedni zbliżonej do wyprostowanej sinusoidy, teraz
    dobrze zgaduje?
    bo jeśli tak to wystarczy dać na wyjściu mostek szotkiego i ewentualny
    kondensator do wygładzenia obwiedni, czy do sprawnego zasilania przetwornicy
    DC/DC z takiego "transformatora" wystarczy sam mostek, czy potrzebny też
    kondensator filtrujący?

    może wyjaśnię o co chodzi, jest sobie całkiem przyzwoity, mały, wysoko
    sprany i polski zasilacz i chcę znaleźć dla niego jakieś zastosowanie, no bo
    fabrycznie jest on robiony pod zasilanie żarówek, ale dla mnie to jest
    zupełnie bez sensu, jak bym chciał zaświecić żarówkę to kupię sobie halogena
    na napięcie sieciowe, zupełnie nie rozumiem sensu kupowania żarówek o
    napięciu samochodowym 12V i podłączanie ich do sieci przez transformator.