  • Data: 2012-01-02 21:35:37
    Temat: Re: transformator elektroniczny
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yorgus"
    > No to moze jest lepszy niz ten co ja mialem, a co ze 100 Hz?
    > Jak dasz kondensator zwijany to tego nie wyfiltrujesz, poza tym
    > zwijane maja spora indukcyjnosc, ten moj "trafo" do halogenow
    > dzialal na cos kolo 100kHz. Juz predzej bym kombinowal
    > z dlawikami i potem dopiero dal elektrolita, sam elektrolit bez
    > dlawika to sie w tym zastosowaniu gotowal po sekundzie.
    > Inaczej mowiac czy ten "trafo" u Ciebie moze dac np 5A i 12V
    > bez wiekszych tetnien ?

    jeśli już to tam będzie minimum 200Hz, z dość wysoką składową stałą, a
    kondensator pewnie dlatego się nie grzeje bo on nic nie filtruje, tylko jest
    impulsowo doładowywany, więc nawet żadnego elektrolitu tam nie trzeba dawać,
    wystarczy ceramiczy małejk pojemności,

    czy ten "trafo" może dać 5A/12V bez tętnień to nie wiem, nie mam na razie
    jak sprawdzić a i nie bardzo mnie to interesuje, bo mi chodzi żeby pod top
    "trafo" podpiąć wysokosprawną i tanią przetwornicę DC/DC i z niej już
    ciągnąć te stałe ampery, narazie muszę dorwać jakąś taką przetwornicę do
    zabawy.

    > Dawno nie kupowalem ale 12V kiedys byly sporo tansze. Wyzsza
    > sprawnosc wynika z wiekszej temperatury ktora wynika z grubszego
    > drutu, poza tym udar pradowy w halogenach na 220 jest wiekszy co
    > powoduje ze czesto sie pala. Mialem kilka halogenow na 220 (takie
    > rurki na 150 i 500 W i takie z gwintem e27) i zyly raczej krotko.

    moze "kiedyś" były sporo tańsze i pewnie dlatego ze się je masowo
    produkowało, teraz masowo się produkuje na 230V i kosztują tyle samo co 12V

    co do sprawności to temperatura halogena jest ta sama niezzależnie na jakie
    jest on napięcie i wynosi zawsze coś koło 3000 stopni, więc sprawność jest
    ta sama,
    co do żywotności to jak się kupuje chłam to i 12V często się palą, a udary
    prądowe dla 230V i 12V są takie same, żeby ich nie było to musisz łagodnie
    podnie podnieść zasilanie niezależnie od wysokości napięcia.