  • 51. Data: 2012-10-09 20:56:11
    Temat: Re: tramwaj
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 19:54, J.F wrote:

    > A masz ochote dzieci chowac w miejscu, gdzie pod nogami jest 2uSv/h ?

    A na świeżym powietrzu - ok 1uSv.

    > Co daje 17mSv/rok, gdy (za wiki)

    Czyli ok 8mSv/rok - pod warunkiem, że spisz na gruncie przez rok (bez
    śpiwora;) W praktyce pewnie koło 3,5, bo przecież większość czasu (80%)
    spędzasz w budynkach i pojazdach.

    W Warszawie daje 2mSv/rok

    > "recommends limiting _artificial_
    > irradiation of the public to an average of 1 mSv (0.001 Sv) of effective
    > dose per year,

    Czyli 3,5-2,4(naturalna dawka)= 1,1mSv na rok. Masz swoje około 1. Jak
    na miejsce największej cywilnej katastrofy nuklearnej całkiem nieźle. A
    można by troszkę posprzątać i będzie poniżej twojej "magicznej" jedynki.

    > Ewentualnie jak kto woli - po 40 latach mamy juz 0.68Sv, podczas gdy 1Sv
    > powoduje 5.5% ryzyko raka. (aczkolwiek 1Sv na szybko, nie w 40 lat

    Na szybko i lifetime to jest zuuuupełnie co innego. To tak jakbyś
    porównywał gorącą kąpiel przez 30 minut i potrzymanie ręki przez 10
    sekund we wrzącej wodzie;)

    > Mozna tez popatrzec po
    > http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/
    > np
    > http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/fourse
    asons.html

    To akurat jest fake, więc wiarygodność całości średnia.

    Shrek

  • 52. Data: 2012-10-09 21:00:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 20:56, Shrek wrote:

    > A na świeżym powietrzu - ok 1uSv.

    > Czyli ok 8mSv/rok - pod warunkiem, że spisz na gruncie przez rok (bez
    > śpiwora;)

    Oczywiście pod warunkiem, że nie śpisz;)

  • 53. Data: 2012-10-09 21:20:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-09 20:56, Shrek pisze:

    > To akurat jest fake, więc wiarygodność całości średnia.

    Przynajmniej wiem skąd wziął swoje "rewelacje" :)

  • 54. Data: 2012-10-09 21:33:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 19:54, J.F wrote:
> [...]
    jakie_jest_promieniowanie_w_czarnobylu.pdf

    > A masz ochote dzieci chowac w miejscu, gdzie pod nogami jest 2uSv/h ?

    Kearla w Indiach 3,5. Tak chciałbym, ale tylko pod warunkiem, że w naszą
    zimę. W lato jest zajebiście gorąco, a w monsun pada. Plaże piękne, w
    miarę puste, tylko to promieniowanie;) Kurwa, człowiek sobie pojedzie na
    wakacje, potem odpali usenet i dowie się że umrze na raka:(

    Shrek.

  • 55. Data: 2012-10-09 22:03:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2012-10-09 19:54, J.F wrote:
    >Czyli ok 8mSv/rok - pod warunkiem, że spisz na gruncie przez rok (bez
    >śpiwora;) W praktyce pewnie koło 3,5, bo przecież większość czasu
    >(80%) spędzasz w budynkach i pojazdach.

    W budynkach tam pylu wiecej, bo nikt nie sprzata :-)

    A skad wiesz ze fake ?

    J.

  • 56. Data: 2012-10-09 22:08:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-09 19:54, J.F pisze:
    jakie_jest_promieniowanie_w_czarnobylu.pdf
    >Ludzie chowają i nie ma problemów. W Czernobylu zresztą nie ma nawet
    >takiego promieniowania.

    Z powyzszego linku. No - z Prypeci, jakby pochodzili po Czernobylu
    wiecej, to pewnie by znalezli.

    >Co rozwiało daleko?

    Pyly z reaktora.

    >Tak, wężykiem, wężykiem. Na zakupy z licznikiem nie chodzisz? Szansa
    >wyższa niż tam...

    No nie, mnie raczej nikt nie dostarczy ziemniakow z Czernobyla czy
    marchewki z Fukushimy.

    Ale jakbym mieszkal w srodku 30km strefy skazonej, to bym sie
    pilnowal.

    J.

  • 57. Data: 2012-10-09 23:03:53
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-10-09 22:08, J.F pisze:

    > No nie, mnie raczej nikt nie dostarczy ziemniakow z Czernobyla czy
    > marchewki z Fukushimy.
    >
    > Ale jakbym mieszkal w srodku 30km strefy skazonej, to bym sie pilnowal.

    No wiesz... fobie mają to do siebie, że nie są oparte na racjonalnych
    przesłankach i racjonalne argumenty nie są w stanie ich zwalczyć.
    Jednak każdą fobię można leczyć. A przynajmniej próbować. ;-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 58. Data: 2012-10-09 23:26:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-10-09 22:03, J.F wrote:

    > W budynkach tam pylu wiecej, bo nikt nie sprzata :-)

    Po pierwsze jakby już ktoś mieszkał, to by sprzątał. Po drugie
    empiryczny pomiar nie potwierdza twojej tezy. Pewnie dlatego, że na
    zewnątrz też nikt nie sprzątał;)

    >>> np
    >>> http://www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/fourse
    asons.html

    > A skad wiesz ze fake ?

    Use google.

    Za wiki chociażby "Her website, containing a photo-essay of her
    purported solo motorcycle rides through Chernobyl's zone of alienation,
    gained her internet fame.[1] It was later suggested that the story
    accompanying the photos was fictional and that they were taken during a
    public group tour.[2] Her website gained popularity due to its mention
    on Slashdot and other online news sources.[3]"

    Poszukasz, znajdziesz.

    Shrek.

  • 59. Data: 2012-10-11 11:58:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Oct 2012, J.F. wrote:

> [...]
    [...]
    > Pisales o EC Siekierki, a tu sie okazuje ze emisja na pol wojewodztwa ?

    Czekaj, nie łapię - chodzi Ci o to, że Twój oponent *zaniża* skutki
    zadymiania? (i Ty też, co to jest pół województwa ;))
    Argumentacja słuszna, tylko wynik nieoczekiwany: nie ma jak wykazać,
    że szkodliwe oddziaływanie pochodzi od takiej elektrowni, bo rozmywa
    się po całej populacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 60. Data: 2012-10-11 20:01:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
    On Sat, 6 Oct 2012, J.F. wrote:
    [...]

    > Czekaj, nie łapię - chodzi Ci o to, że Twój oponent *zaniża* skutki
    >zadymiania? (i Ty też, co to jest pół województwa ;))

    Chodzi o to ze Artur pisze, ze dookola elektrowni konwencjonalnych
    jest obserwowalny wzrost promieniowania.
    Ok, nie przecze, moze i jest, radioaktywnosc wegla jest znikoma, ale
    jak sie calymi pociagami spala, to troche sie tego uwalnia.
    Ale zeszlo na EC siekierki, gdzie niby tez jest mierzalne
    promieniowanie.
    Tymczasem podejrzewam ze haldy popiolow tam nie ma, bo wywoza
    regularnie, miejsce w miescie zbyt cenne, wiec sie dopytuje Artura co
    mu wyszlo z tych pomiarow - spaliny z komina leca prosto w dol, czy
    tak je rozwiewa po okolicy na setki km, ze ani zmierzyc sie nie daje
    tak "rozwodnionego" stezenia, ani przypisac do konkretnej elektrowni,
    bo czemu niby akurat to EC Siekierki mialaby byc :-P

    J.