  • 1. Data: 2012-10-04 22:27:51
    Temat: tramwaj
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jako że wielkimi krokami zbliża się do mojej wsi kościelnej ten moment
    a mocno opaleni Hiszpanie zaczeli już ryć w ziemi chciałbym zapytać

    Może ktoś wie, jaka jest minimalna odległość od ściany budynku
    mieszkalnego do torów/do pasa ruchu samochodów?

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 2. Data: 2012-10-05 00:34:30
    Temat: Re: tramwaj
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-10-04 22:27, PiteR pisze:
    > Jako że wielkimi krokami zbliża się do mojej wsi kościelnej ten moment

    Koscielna Wies pod Kaliszem? To tam tramwaj buduja? Bo przejezdzajac w
    ostatnia sobote nie zauwazylem...

    ;)

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 3. Data: 2012-10-05 06:43:56
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    wyrazy wspolczucia. Trolejbus to zaraza, ale trombaj jest 100 razy
    gorszy. Jak jakas dziunia zaparkuje na drodze trolejbusa to ten odbije
    w lewo i jedzie dalej, a trombaj stoi bezradny jak dziecko

    aron

  • 4. Data: 2012-10-05 09:18:50
    Od: Rafał Wiśniewski <r...@p...onet.pl>

    On 2012-10-05 00:34, v...@i...pl wrote:

    > Koscielna Wies pod Kaliszem? To tam tramwaj buduja? Bo przejezdzajac w
    > ostatnia sobote nie zauwazylem...
    >
    > ;)

    Mysle, ze chodzi o to
    http://olsztyn.wm.pl/123604,Baltycka-buspasy-tramawj
    e-czyli-meldunek-z-placow-budowy.html

    RW

  • 5. Data: 2012-10-05 10:35:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik "Aron" <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > wyrazy wspolczucia. Trolejbus to zaraza, ale trombaj jest 100 razy
    > gorszy. Jak jakas dziunia zaparkuje na drodze trolejbusa to ten odbije
    > w lewo i jedzie dalej, a trombaj stoi bezradny jak dziecko

    Przez kilkanascie lat mieszkania w Wiedniu niedaleko zajezdni przyzwyczailem
    sie do odglosów tramwajów do tego stopnia ze po powrocie do Polski i
    zamieszkaniu niemal na wsi nie moge normalnie spac :)

    Marek

  • 6. Data: 2012-10-05 11:56:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Oct 2012 21:43:56 -0700 (PDT), Aron

    > Trolejbus to zaraza, ale trombaj jest 100 razy gorszy.

    Wyrobiła się głupia opinia, że tramcwaje są eko. Są o tyle, że bezpośrednio
    rurą nie dmuchają na mieszkańców. Ale od kiedy są DPFy w autobusach czy
    nawet napędy hybrydowe, to już nie jest taki poważny problem jak za czasów
    kapci Ikarusów.

    Natomiast teoria, że tramy nie stoją w korkach jest bzdurna (zwłaszcza jak
    się jeden rozkraczy). Gdyby autobusy miały na całej długości wydzielony tak
    szeroki pas jak mają trambęcwały, to też by szybko dojeżdżały. Ba, dużo
    szybciej niż tramwaje, a zepsuty skład nie narażałby na postój całej
    reszty.

    Nie wspominając o tym jak kosztowna jest budowa i utrzymanie torowiska oraz
    trakcji (włącznie ze stratami prądu jakie trakcja generuje). Teraz to już i
    tak odpadła jedna wada, hałas. Ale stare ogóry wyły jak zażynane. Jak
    jeździłem do ciotki nocować na żoliborz, to szlag mnie trafiał od tego
    jęczenia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 7. Data: 2012-10-05 12:08:46
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Wyrobiła się głupia opinia, że tramcwaje są eko.

    W Polsce nie są i nigdy nie były. Skoro prąd produkuje się z węgla to nic na
    prąd nie może być ekologiczne.

    Co innego we Francji, gdzie większość prądu pochodzi z atomu - tam można
    dyskutować, czy są bardziej eko niż autobusy, ale u nas jakakolwiek dyskusja
    jest bezpodstawna.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2012-10-05 12:41:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Oct 2012 12:08:46 +0200, Ergie

> [...]

    > - tam można dyskutować, czy są bardziej eko niż autobusy, ale
    > u nas jakakolwiek dyskusja jest bezpodstawna.

    Nie wiem czy można z tym dyskutować. Nie jestem co prawda przeciwnikiem
    atomu, wręcz życzyłbym sobie aby elektrownia atomowa w końcu u nas powstała
    (bo jest to mimo wszystko najczystsza droga do uzyskania energii), lecz nie
    zmienia to jednak faktu, że energia atomowa nie jest w pełni ekologiczna i
    nie będzie, dopóki człowiek nie posiądzie umiejętności szybkiego
    unieszkodliwiania odpadów radioaktywnych.

    Póki co przyroda potrafi sobie na przestrzeni krótkiego czasu radzić z
    sadzą i dwutlenkiem węgla produkowanym przez klasyczne elektrownie węglowe.
    Z odpadami radioaktywnymi przyroda sobie radzić nie potrafi, i te muszą po
    prostu swoje odleżeć, przez cały ten okres stanowiąc zagrożenie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 9. Data: 2012-10-05 13:22:21
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-05 12:41, Myjk pisze:

    > Póki co przyroda potrafi sobie na przestrzeni krótkiego czasu radzić z
    > sadzą i dwutlenkiem węgla produkowanym przez klasyczne elektrownie węglowe.

    No wszak idzie o to, że - jeśli wierzyć oficjalnie usankcjonowanym autorytetom -
    jednak sobie nie radzi z dwutlenkiem.
    Przynajmniej jeśli "krótki czas" rozumieć w jakiejś ludzkiej skali, a nie
    geologicznej :)

  • 10. Data: 2012-10-05 13:33:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > Z odpadami radioaktywnymi przyroda sobie radzić nie potrafi, i te muszą po
    > prostu swoje odleżeć, przez cały ten okres stanowiąc zagrożenie.

    Radioaktywność jest naturalna i przyrodzie nie przeszkadza. Problemem jest
    tylko koncentracja radioaktywności. Rozwiązanie co robić z odpadami
    radioaktywnymi jest znane od lat, ale niepoprawne politycznie (choć po
    zastanowieniu się jedyne rozsądne) mianowicie trzeba je "rozcieńczyć" czyli
    doprowadzić znowu do sytuacji gdy ich koncentracja nie będzie szkodliwa.
    Były np. pomysły by dodawać go do betonu i asfaltu używanego w produkcji
    dróg - wtedy znowu tak jak w stanie naturalnym ta sama ilość
    promieniotwórczych cząstek przypadałaby na znacznie większy obszar i ich
    koncentracja nie byłaby szkodliwa.

    Pozdrawiam
    Ergie