  • 31. Data: 2010-09-30 14:35:45
    Temat: Re: to się nazywa prewencja
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "BaX" <bax@_klub.chip.pl> wrote in message
    news:4ca48328$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...

    > Na absurdy sie nie zgadzam, jak Ty tak to Twoja sprawa.

    Ja po prostu nie uwazam siebie za eksperta i wyrocznie w kwestiach
    bezpieczenstwa drogowego. Polskie drogi bezpieczne nie sa, polscy kierowcy
    laduja na drzewie o wiele czesciej od zachodnich i na ten podstawie moge
    smialo wysnuc wniosek, ze polscy kierowncy takimi ekspertami nie sa.

    W swietle powyzszego, dlaczego mialbym uwierzyc, ze Ty nim jestes i
    potrafisz odroznic absurd od uzasadnionego ograniczenia?

    > Z wieloma rzeczami w zyciu sie nie zgadzam, Ty zapewne tez.

    Placenie podatkow jest obowiazkowe, posiadanie samochodu nie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 32. Data: 2010-09-30 14:47:26
    Od: Technolog <t...@g...com>

    Dnia Thu, 30 Sep 2010 14:29:00 +0200, Arek (G) napisał(a):

    > IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne.

    Moim zdaniem jeździ gorzej niż na zachodzie i w Skandynawii.

    Zachłysnęliśmy się tym, że każdy może posiadać samochód, choćby za tysiąc
    złotych, ale będzie stał w korku we własnym aucie. Do tego nienajlepsza
    komunikacja miejska.

    Inne narody są oswojone z samochodami od pokoleń, a u nas jeszcze 20 lat
    temu samochód to był luksus. Teraz oswajamy się z tą nowością, za 50 lat
    będziemy jeździli normalnie (przy okazji oby po lepszych drogach).

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2010-09-30 15:49:25
    Od: "BaX" <bax@_klub.chip.pl>

> [...]

    >W swietle powyzszego, dlaczego mialbym uwierzyc, ze Ty nim jestes i
    >potrafisz odroznic absurd od uzasadnionego ograniczenia?

    Prosty przyklad, co jest wiekszym absurdem 50km/h na prostej drodze z nowym
    równym asfaltem niby w terenie zabudowanym czy 90km/h na dziurawej i
    koslawej o identycznej zabudowie jak ta wczesniej tylko nieoznaczonej jako
    teren zabudowany?

  • 34. Data: 2010-09-30 16:31:34
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > koslawej o identycznej zabudowie jak ta wczesniej tylko nieoznaczonej jako

    Byc moze w tym terenie zabudowanym czesto przedszkolaki z niewidocznego zza
    krzakow przedszkola chodza na wycieczki do parku?

    Ja nie wiem, ty widze ze wiesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 35. Data: 2010-09-30 17:08:49
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 14:47, Technolog pisze:

    > Moim zdaniem jeździ gorzej niż na zachodzie i w Skandynawii.

    A na czym to zdanie opierasz? Miałem okazję pojeździć po kilku krajach
    europejskich, po Skandynawii też zrobiłem kilka tysięcy kilometrów i nie
    podzielam w pełni Twojego przekonania.

    We wspomnianej Skandynawii ograniczenia są rzadkością, nawet w
    miejscowości masz prawie wszędzie 70 a 50 na maksymalnie krótkim
    odcinku. Czyli dokładnie odwrotnie niż w Polsce. To zupełnie zmienia
    podejście do przestrzegania przepisów.

    > Zachłysnęliśmy się tym, że każdy może posiadać samochód, choćby za tysiąc
    > złotych, ale będzie stał w korku we własnym aucie. Do tego nienajlepsza
    > komunikacja miejska.

    Prawda i kompletnie idiotyczne oznakowanie drogowe.

    > Inne narody są oswojone z samochodami od pokoleń, a u nas jeszcze 20 lat
    > temu samochód to był luksus. Teraz oswajamy się z tą nowością, za 50 lat
    > będziemy jeździli normalnie (przy okazji oby po lepszych drogach).

    Tak się mówi, ale dopóki to nie nastąpi, a nie nastąpi za szybko nie
    można zrobić niczego aby zmniejszyć ilość wypadków? Jak to się mówi ryba
    psuje się od głowy.

    A.

  • 36. Data: 2010-09-30 17:18:35
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message
    > W dniu 2010-09-30 12:23, Technolog pisze:

    > IMHO nasz naród wcale gorzej nie jeździ niż inne. Owszem dróg mamy mało,

    A smiertelnosc na drogach prawie dwukrotnie wyzsza od sredniej europejskiej,
    to sama sie robi? Bo przeciez nie przez kiepskich, kozaczacych kierowcow
    wyprzedzajacych wszystko i wszedzie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 37. Data: 2010-09-30 17:45:27
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 17:18, kamil pisze:

    > A smiertelnosc na drogach prawie dwukrotnie wyzsza od sredniej
    > europejskiej, to sama sie robi? Bo przeciez nie przez kiepskich,
    > kozaczacych kierowcow wyprzedzajacych wszystko i wszedzie?

    Gdyby zrobić taki eksperyment, że podmieniamy kierowców polskich na np.
    niemieckich. Ciekawe jaki byłby wynik? Ja jednak obstawiam, że Ci Niemcy
    przyzwyczajeni do dróg jakie mają, sensownych oznakowań itp., jakby
    trafili na ten nasz sajgon, to zabijali by się w kilkukrotnie szybszym
    tempie:)

    Oczywiście nie wiem tego na pewno, ale mam jakieś takie przeczucie
    graniczące z pewnością.

    Ale wiadomo najłatwiej zrzucić wszystko na kierowców, bo tak każdy umywa
    ręce i nikt nie czuje się winny, a że corocznie mamy 5 tysięcy mniej
    obywateli i jakąś wielokrotność tego ludzi z ciężkimi obrażeniami. To
    kogo to obchodzi, kieszenie odpowiednich służb są pełne i o to przecież
    chodzi.

    A.

  • 38. Data: 2010-09-30 17:49:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message

> [...]
    > to obchodzi, kieszenie odpowiednich służb są pełne i o to przecież chodzi.

    Nie w tym rzecz. Przeciez ci polscy przyzwyczajeni do kiepskich drog tez
    powinni jakos sobie radzic, prawda?

    Podstawowa zasada na kursie PJ jest wpojenie do glowy, ze predkosc i
    zachowanie na drodze dostosowuje sie do warunkow. Jesli droga jest dziurawa,
    ruchliwa, a zza zakretu nic nie widac, to nie wyprzedzamy. To naprawde jest
    latwiejsze do opanowania, niz zrzucanie winy za wlasna glupote na stan drog.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 39. Data: 2010-09-30 18:02:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-30 17:08, Arek (G) pisze:
    (...)
    > We wspomnianej Skandynawii ograniczenia są rzadkością, nawet w
    > miejscowości masz prawie wszędzie 70 a 50 na maksymalnie krótkim
    > odcinku. Czyli dokładnie odwrotnie niż w Polsce.

    LOL - Ty naprawdę widzisz tylko to co chcesz, i/lub jesteś ślepy na
    choćby gęstość zaludnienia, konsekwencje przekraczania przepisów
    itd.

    > To zupełnie zmienia podejście do przestrzegania przepisów.

    Jasne.

  • 40. Data: 2010-09-30 18:09:10
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-30 17:49, kamil pisze:
    > "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote in message

    > Nie w tym rzecz. Przeciez ci polscy przyzwyczajeni do kiepskich drog tez
    > powinni jakos sobie radzic, prawda?

    I moim zdaniem dają sobie całkiem dobrze. Gdyby jeszcze odpowiednie
    służby pomagały zamiast przeszkadzać było by znacznie lepiej.

> [...]
    > dziurawa, ruchliwa, a zza zakretu nic nie widac, to nie wyprzedzamy. To
    > naprawde jest latwiejsze do opanowania, niz zrzucanie winy za wlasna

    Świerzy asfalt, pobocze, widoczność na 1km do przodu. Po bokach łąki
    sporadycznie drzewa. Jesteś sam na drodze nikogo nie wyprzedzasz, jaką
    prędkość sobie dostosujesz?

    Oczywiście, że 50 bo to "teren zabudowany". Mijają kolejne godziny,
    średną masz 60km/h. Przejechałeś już 200km jesteś 3h w trasie. Masz do
    przejechania jeszcze 400km. Ładujesz się w korek mijają kolejne godziny
    Ty się nie posuwasz, nawet jak już jest droga to musisz się wlec ze
    względu na niekończące się tereny zabudowane.

    Co się dzieje po kolejnych 8h?
    1. Kierowca jest zmęczony i sfrustrowany
    2. Jest 2h spóźniony bo naiwnie założył średnią 70km/h

    Jaki efekt?:
    1. Zaczyna nadganiać, częściej wyprzedzać
    2. Jest już ciemno, wiadomo gorsza widoczność
    3. Po 8h idiotycznych ograniczeń, przestaje na nie zwracać uwagę, w
    końcu trafia się jedno sensowne, które zostaje zignorowane
    itp.