    Date: Tue, 05 Oct 2010 22:22:29 +0200
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to się nazywa prewencja

    On 2010-10-05 21:02, Artur Maśląg wrote:

    > Aha, czyli idiotą jest osoba przestrzegająca przepisów. To oczywiste.

    Ewidentnie nie zrozumiałeś tego co napisałem.

    "PJ zaklada, ze znasz przepisy i bedziesz sie do nich stosowac, nie
    wazne jak durne."

    Powyższe pozwoliłem sobie rozciągnąć na prawo ogólnie.

    Idiotą zatem jest osoba, która przestrzega wszystkich przepisów
    niezależnie od tego co podpowiada rozsądek. Problem w tym, że wraz z
    narastaniem ilości przepisów prawa i regulacji ludzie czują zwolnieni
    się z konieczności myślenia.

    > Tak, to prawda. Pytanie tylko jak zdefiniujesz tego rozsądnego i
    > inteligentnego człowieka.

    Bez komentarza.

    > Łamiąc oczywiście przepisy w sytuacjach nimi uregulowanych.

    Masz ewidentne problemy ze zrozumieniem.

    > Twoja ochota jest w niejakiej kolizji z tezami tu przedstawionymi.

    Jeśli nie rozumie się tezy to tak się uważa.

    > No jasne - każde prawo ograniczającej wolność jednostki jest złe
    > i należy z nim walczyć, ponieważ stoi przeciwko 'nam'.

    Znów wykazujesz sie brakiem zrozumienia.

    > Rozsądność prawa w interpretacji jednostki? Ciekawe...

    Zdejmij klapki z oczu.

    Masz dzieci ? Jestem zatem pewien, że wielokrotnie łamałeś prawo!
    Dlaczego tak sie stało ?

    http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/spoleczenstwo
    /sejm-zalegalizowal-lezenie-na-trawie-w-parkach,6014
    4,1

    Powyższe to przykład zmiany prawa, które było "głupie i nie było
    respektowane". Zgodbnie z Twoja interpretacją.. należałoby zatrudnić
    większą ilość strażników miejskich i ładować grzywny na lewo i prawo.

    > Wbrew temu co twierdzisz, prawo w Polsce wcale nie jest zbytnio
    > restrykcyjne, za to często ignorowane w formie dowolnej, ponieważ
    > każdy 'mądry' będzie udowadniał, że jest głupie, ponieważ narusza
    > jego wolność itd.

    Jestem daleki od oceny prawa w Polsce jako całośći. Natomiast ciekaw
    jestem czy posiadasz wiedzę do tego aby wysuwać takie twierdzenia ?
    Jakie masz dowody na poparcie swojej tezy ?

    A może to tylko Twoje "wydaje mi się" ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik