-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!postnews.google.com!news1
.google.com!npeer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.hi
ghwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada
.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.
pl.POSTED!not-for-mail
Date: Mon, 14 Mar 2011 22:05:18 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl>
<4d795c39$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
<4d795cde$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
<4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
<4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
<1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
<4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@l...institute.com>
<m5df3s62v1mt$.85ew7fxdc18i$.dlg@40tude.net> <iljhrp$mpg$1@news.onet.pl>
<4d7dc975$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <illgvo$i8c$1@news.onet.pl>
In-Reply-To: <illgvo$i8c$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 89
Message-ID: <4d7e830d$0$2503$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.250.39
X-Trace: 1300136718 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2503 83.25.250.39:13608
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356746
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-14 17:40, Alexy pisze:
> Zamiast wipisywać pierdoły może byś tak łaskawie popatrzył na tego
> PDF-a o co w tym wszystkim chodzi.
I wzajemnie.
Bo piszesz cały czas o charakterystyce liniowej, co nie zgadza się z rys
5 z pdf. Nawet nie jest to charakterystyka jakoś zbliżona do liniowej.
Ale przeanalizujmy dokładnie całe doświadczenie tam opisane:
Testowe zderzenie z artykułu to wytracenie prędkości 6m/s w czasie 80ms,
co przy liniowej charakterystyce daje stałe przeciążenie które wynosi
75m/s^2, czyli 7.65g działające przez 80ms.
Rysunek 5 pokazuje że charakterystyka zderzaka jest bardzo nieliniowa,
bo jest tak jak pisałem wcześniej - mamy trwający 10ms strzał
przeciążenia wynoszący ponad 20g (opóźniony i trochę rozciągnięty w
czasie przez sprężynę i krzywki o których pisałeś).
Podczas tych 10ms wytracana jest 1/3 prędkości, a kosztuje to trzykrotny
wzrost maksymalnego opóźnienia (a to właśnie wartość maksymalna jest
niebezpieczna dla ludzi) w stosunku do opóźnienia liniowego.
AFAIK obecne strefy zgniotu są pod tym względem bardziej liniowe niż ten
zderzak - chociaż tu nie mam dokładnych danych, ale jeszcze poszukam.
Natomiast do tego momentu zgoda - takie urządzenie w ten czy inny sposób
zbudować się da (przynajmniej teoretycznie nie ma przeszkód).
Efektywność taka sobie (ponad 20g opóźnienia, przy zderzeniu z
prędkością 21.6km/h), ale oczywiście nie stoi to w sprzeczności z niczym.
Ale chciałbym się skupić na tym co jest dalej.
Bo dalej jest bardzo ciekawy rysunek 6, który zawiera
mierzone opóźnienie działające wewnątrz pojazdu.
Wynika z niego, że podczas gdy samochód stracił 6m/s w czasie 80ms,
przeciążenie wewnątrz nie przekroczyło 4g, a średnie wyniosło około
1.5g, czyli było jakieś 5x niższe niż powinno być.
Bo samochód hamował z maksymalnym opóźnieniem ponad 200m/s^2, a w tym
czasie akcelerometr wewnątrz pokazywał poniżej 40m/s^2.
I to już albo jest zdecydowanym zaprzeczeniem zasad dynamiki Newtona i
czymś co powoduje że wszystkimi podręcznikami do fizyki można zacząć
palić w piecach, albo jest zwykłym kłamstwem (no powiedzmy fachowo
"gruby błąd systematyczny").
> W rodzinie spotkałem się z podobnym przykrym doświadczeniem
> wynalazcy, który poświęcił pół życia na opracowanie genialnej,
> bezstopniowej i banalnie prostej w konstrukcji automatycznej skrzyni
> biegów do samochodu,
Ja rozumiem, ale żeby porównać skrzynię biegów do zderzaka Łągiewki, to
Twój znajomy musiałby zrobić skrzynię która z jednej strony "bierze"
10kW, a na wyjściu "daje" 50kW.
Bo że są różne ciekawe wynalazki, to ja wiem. I tak samo wiem że trudno
zainteresować innych taką konstrukcją na zasadzie pokutującego podejścia
że "gdyby to było możliwe, to Amerykanie dawno by to wynaleźli".
A wiesz dlaczego jest trudno?
A właśnie dlatego że ogromna większość tych "wynalazców" to przeróżni
szarlatani, którzy kombinują jak tu wszystkich oszukać, wyszarpać kasę i
się wylansować na dętej lipie. I w tej masie zdolny konstruktor ma
ogromne szansa na to żeby zostać pominiętym i zaszufladkowanym razem z
przeróżnymi "świrami".
I tym bardziej szkoda że piszemy teraz o bzdurnych "bezsiłowych
transferach energii pomiędzy masami bezinercyjnymi", zamiast o na pewno
ciekawej skrzyni bezstopniowej którą wymyślił Twój znajomy.
> Niestety tak wygląda polska racjonalizacja, że kto inny robi
> wynalazek i odwala czarną robotę, a kto inny zbiera oklaski i "kroi
> kasiorę".
Łągiewka ma już ten etap dawno za sobą - istnieje w mediach, ma
fundusze, ma badania, opracowania. Dla koncernów jest to sprawa gotowa
do wdrożenia. Jedyny problem jest taki, że to nie działa.
I każdy przemysł który się wynalazkiem zainteresował już to zweryfikował
i dlatego jeszcze nie nastąpiła największa rewolucja technicznej od
czasu wynalezienia koła (bo tym by było zbudowanie działającego
prototypu zderzaka) :)
Następne wpisy z tego wątku
- 14.03.11 21:17 Jaroslaw Berezowski
- 14.03.11 22:25 Alexy
- 14.03.11 22:36 Alexy
- 14.03.11 23:59 Tomek Kańka
- 15.03.11 01:04 Krzysiek Kielczewski
- 15.03.11 07:24 Mariusz Chwalba
- 15.03.11 14:18 Jaroslaw Berezowski
- 15.03.11 16:44 Waldek Godel
- 15.03.11 16:49 Alexy
- 15.03.11 16:50 Alexy
- 15.03.11 17:19 Alexy
- 15.03.11 17:40 RoMan Mandziejewicz
- 15.03.11 18:48 J.F.
- 15.03.11 20:32 Alexy
- 15.03.11 20:39 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i