  • Data: 2014-07-25 13:10:30
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Jul 2014 12:45:16 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >A nie ma tam w planie prawa, które by za nielegalne uzanało coś całkiem
    >przecinego, czyli odmowę nabycia praw członka związku, choćby na kilka
    >godzin? Ono by było bardziej praktyczne. Bo zmuszanie do zapisania się
    >do związku, to aż takie straszne by nie było gdyby było. Gorzej, gdy
    >związek wywalczył sobie prawo do wyłączności na świadczenie jakiejś
    >roboty na danym terenie i goni wszystkich niezrzeszonych. To wypisz
    >wymaluj jak ze średniowiecznymi rzemieślnikami cechowymi, którzy
    >niedopuszczali do rynku pracy partaczy (to ostatnie słowo pierwotnie
> [...]

    Niestety, tak wlasnie jest. Zwiazki rezerwuja sobie pewne prace.

    Kiedys pracowalem jako konsultant dla duzej firmy telefonicznej. Pzrez
    2 tygodnie nie mialem dostepu do telefonu, bo nei bylo kabelka.
    Kupilem wiec kabelek za 2 dolary, podlaczylem telefon i na dodatek
    pzresunalem burko.

    Szefostwo wpadlo w panike. Okazalo sie ze sa to prace zarezerwowane
    dla Zwiazku. Musialem wiec schowac kabelek i pzresunac biurko na stare
    miejsce. W trakcie tych czynnosci, szefostwo w panice wygladalo za rog
    czy ktos nie widzi.

    Telefon zainstalowali mi 2 tygodnie pozniej. Biurka nie pzresunieto mi
    nigdy. Zwiazkowcy sa nierychliwi

    Zwiazki to rak na gospodarce i ostatni relikt Komuny. Malo nei
    wywalili amerykanskiego pzremyslu samochodowego. Niedawno, nieudany
    strajk o podwyzki spowodowal bankructwo pewnej firmy piekacej ciastka
    i zwolnienie 13 tysiecy pracownikow. "No coz, nie zawsze sie udaje"
    powiedzieli bonzowie zwiazkowi. Przeciwko nowemu kontraktowi
    protestowala cos setka pracownikow

    Na szczescie popularnosc Zwiazkow systematyczne maleje. Pewnie
    niedlugo udadza sie do niebytu

    A.L.