  • Data: 2010-03-25 11:54:35
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-25 12:01, pawbrok wrote:

    > Nie jest całkowicie bez sensu. Mając kartę TakTak SIM z 1 numerem i
    > przeznaczając go tylko do faksu, wystarczy włączyć przekierowanie wszystkich
    > połączeń na pocztę. Faks dojdzie (mam nadzieję, bo z jednegoz opów VoIP
    > dochodził) na pocztę, a ta wyśle MMSa ze stosowną informacją na komórkę, w
    > której siedzi karta SIM.

    Teoretycznie nie powinien, bo do sieci połączenie wchodzi jako Voice,
    nie Fax. Być może ten operator VoIP coś namieszał (w pozytywnym tego
    słowa znaczeniu), wychodzi w świat przez SS7 i podaje flagę Fax.

    Po włączeniu kompa z netem można sobie taki faks
    > ściągnąć. Z kolei do wysyłania można użyć nawet tego samego numeru, ale
    > stosować faksmodem z komórki podłączony do kompa.

    Oj, takich urządzeń to ja już kilka dobrych lat na rynku nie widziałem

    > A cała dyskusja o sensie stosowania faksu sprowadza się do retorycznego
    > pytania: Dlaczego niektóre instytucje, a nawet firmy proszą o wysłanie
    > dokumentu faksem?

    Bo tak. Bo tak zawsze było. Bo jest pieczątka.

    > Nie bez znaczenia jest też aspekt bezpieczeństwa takiej komunikacji.
    > Tradycyjna "przesyłka" faksowa na linii innej niż VoIP jest stokroć
    > bezpieczniejsza, niż przesyłka załącznika w powszechnie nieszyfrowanym
    > e-mailu.

    Bezpieczeństwo takiej transmisji w zasadzie niczym się nie różni od
    bezpieczeństwa połączenia głosowego PSTN. Jeżeli nikt się nie wpiął w
    żadnej szafce po drodze, to jest bezpieczne. Jak się wpiął, to nie jest
    bezpieczne. Różnica między transmisją pakietów a przesyłaniem prądu w
    miedzi jest taka, że mniej jest szafek, niż routerów czy serwerów typu
    relay.

    Znowu pozwolę sobie wrócić do porónania społeczeństa analogowego i
    cyfrowego. Jeżeli pani Kasia i pani Jasia przerabiają głośno na klatce
    schodowej złe prowadzenie pani Zuzi, to jest dobrze. Jak to samo zrobią
    na Naszej Klasie, to jest źle, a internet jest zagrożeniem dla
    prywatności i trzeba go zamknąć. A czemu w takim razie nikt nie żąda
    zamykania klatek schodowych?