  • Data: 2010-03-25 23:07:32
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-25 23:48, Przemysław Kowalik wrote:

    > No to pojechałeś po bandzie - Polska podzielona na analogową i cyfrową
    > przypomina mi podział na liberalną i solidarną ;-).

    To jest trochę taka moja prywatnawojna z Systemem. Na tę koncepcję
    wpadłem podczas afery hazardowo-internetowej. Z pewną dozą niepokoju
    odkryłem, że są dwa światy i na swój użytek nazwałem je analogowym i
    cyfrowym. Analogowy używa faksu, skanuje świeżo wydrukowane dokumenty z
    własnego komputera i umieszcza je w pdfie albo w wordzie. Dla świata
    analogowego "strona internetowa" nie różni się niczym od strony w
    gazecie - raz wydrukowana istnieje forever. Świat analogowy wie, w jaki
    sposób zablokować dostęp do niepożądanej (z ich punktu widzenia)
    informacji metodami rodem z GUKPPiW.

    > W sumie wychodzi na to, że ja też jestem mocno analogowy :-) :
    > 1) Mam w domu analogową stacjonarkę Netii i nawet nie dokupiłem do niej
    > DSLa (net mam z "osiedlówki", fizycznie Ethernet 100Mbit, podłączony
    > sporo wcześniej, zanim Netia wynalazła DSLa).
    > 2) Mam magnetowid VHS a nie mam nagrywarki DVD - jedynie odtwarzacz DVD
    > (i tak nie mam oglądać tego, co bym nagrał).
    > 3) Mam analogowy telewizorek CRT 14" z 1996 (i tak nie mam czasu oglądać
    > TV)

    Ale tu nie chodzi o technologię, chodzi o mentalność. :-)

    > A co do porównania faksowania i mailowania
    > Z faksowaniem sprawy mają się tak:
    > 1. Puścić dokument na drukarkę, jeśli trzeba, walnąć pieczątki i parafki
    > (jeżeli już istnieje, punkt pominąć)
    > 2. Wsadzić dokument do faksu.
    > 3. Nacisnąć ok. 10 przycisków i wio!

    Ale możesz mi wytłumaczyć jedną rzecz: PO CO????

    Jeżeli taka kopia kopii miała by być uznawana za dokument, to każdy
    średni inteligentny szympans jest w stanie coś takiego podważyć przed
    sądem. Jeżeli w grę nie wchodzi sąd - dopóki jedna ze stron nie
    zakwetsionuje prawdziwości dokumentu przesłaneg mailem, dopóty jest on
    prawomocnym dokumentem. Więc po cholerę marnować lasy, w tym tropikalne? :-P

    > Co do technicznych przyczyn niemożności, to co musi się stać, by w danej
    > lokalizacji działał faks a nie można było korzystać z maila (poza awarią
    > sprzętu czy padem softu)?

    Wszelkiego rodzaju PCM-ki, na których 2400 Bd pójdzie, a modemowe 9600 i
    wyżej już nie.