  • Data: 2010-03-26 09:04:47
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Zaczynając od końca: pare osób się znajdzie :-) ALe niestety, nie są
    > to jeszcze osoby, które widać w prasie, radiu i telewizji :-(

    A w internecie też nie?

    > Ale jak wytłumaczysz, że minister X umieszcza w swoim BIPie swój
    > list, wydrukowany na swojej drukarce laserowej w swoim biurze, jako
    > skan dokumentu z pieczątką i podpisem? Do tego skan wygląda, jak fax,
    > ktory obszedł całą kulę ziemską i w zasadzie nic na nim nie widać.

    Może to nie skan tylko zdjęcie marną komórką ;-)?

    > Do wydawnictwa, z którym stale współpracuję, nadszedł list. Nie mail,
    > tylko list. W niebieskiej kopercie (gdzie on ją kupił?), napisany
    > dwustronnie (!) na maszynie do pisania, papier typu przebitka.

    > Moi młodsi koledzy podeszli do tego, jak do eksponatu w Bibliotece
    > Watykanskiej. Od razu zafoliowali i dopiero w tej postaci pozwalali
    > na czytanie :-P A napisał i przysłał to człowiek młodszy ode mnie
    > (tak wynikało z tekstu).

    Czy list dotyczył szeroko rozumianej informatyki/telekomunikacji itp.?
    Wtedy to byłby dopiero hardkor :-P.

    Ale co tam - świat analogowy żyje też tam, gdzie zacofany lud polski (a
    przynajmniej ja jako jego reprezentant ;-)) by się nie spodziewał. Do
    mnie do pracy niedawno przyszła papierowa faktura z Hameryki, która nie
    zawiera żadnych pieczątek, podpisów ani kolorów innych niż szary i
    czarny i spokojnie mogłaby być wydrukowana u odbiorcy z PDFa. Żeby nie
    było, że pomyśleli, że u nas to białe niedźwiedzie listy noszą, a o
    internecie to nikt nie słyszał, była to faktura za usługę zamówioną
    on-line :-).

    > Tak, jeżeli praktycznie 95% dokuementów w ogóle, a 99,999% w obrocie
    > administracyjnym i gospodarczym powstaje w komputerze, pośredni etap
    > drukowania jest po prostu zbędny!

    Ile z tych dokumentów _musi_ mieć formę papierową i do tego być
    podpisanych/opieczętowanych (bo tak stoi napisane w jakimś durnym
    przepisie)?

    Przemek