    From: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: test transmisji faksowej
    Date: Thu, 25 Mar 2010 00:33:08 +0100

    Użytkownik J.F. napisał:
> [...]

    > lub byc moze operator VoIP prawidlowo oznacza, ewentualnie GSM-GSM.
    > Typowy w kraju faks analogowy na analogowej linii nie ma na to szans.
    >
    > 2) zawierasz z operatorem umowe, on ci przypisuje drugi numer,
    > polaczenia przychodzace do tego numeru odbiera faks-modem na "centrali
    > GSM", piski rozkodowuje oraz wlasne generuje, a z komorka leca juz dane
    > w postaci cyfrowej. Podobnie zreszta dziala nadawanie - komorka
    > komunikuje sie z "centrala", tu ida dane, a "modem na centrali" zamienia
    > to na piski. Tylko tu nie ma problemu rozpoznawania, za to jest problem

    W świetle powyższego, to cała komfortowa erowa poczta faksowa jest zdeka
    do kitu. Skoro nie (sprze)dają dodatkowego numeru - przynajmniej na
    pewno nie w TT, gdzie ta poczta jest również dostępna, to po co to komu?
    Żeby móc odbierać tylko na wyłączonym telefonie :-P?

    > Rozpoznac ze dzwoni faks i odpowiednio przekierowac sie nie da, a
    > przynajmniej obecny stan nie przewiduje. Jedynie przez poczte glosowa,
    > ale wtedy wszystko.

    BTW, już kiedyś zadałem na tu grupie pytanie, jak jest realizowany
    odbiór faksów w poczcie erowej bez dodatkowego numeru. AFAIR ktoś
    napisał, że jest nagrana wiadomość paszczowa typu "aby wysłać faks,
    naciśnij coś tam" i stąd system "wie", dokąd faks ma trafić. W praktyce
    to musiałoby chyba wyglądać tak, że jest ustawiony na danym numerze
    "filtr" z zapowiedzią:
    "Aby połączyć się bezpośrednio z rozmówcą, wybierz 1.
    Aby zostawić wiadomość na poczcie głosowej, wybierz 2.
    Aby wysłać faks, wybierz 3."

    Toporność takiego rozwiązania byłaby w oczywisty sposób porażająca ;-).

    W sumie, skoro PTC jest również operatorem stacjonarnym, to może niech
    dadzą na jednym SIMie drugi numer do faksów, ale stacjonarny. Wtedy
    faksy szłyby co prawda na inny numer, ale w ramach jednego opa (więc
    wszelkie forwardy na e-mail/MMS nie powinny być problemem). Podstawową
    dla opa wadą takiego rozwiązania byłyby przychody z FTR zamiast z MTR :-).

    Przemek