  • 1. Data: 2010-01-29 15:29:27
    Temat: Re: termostat
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Zaraz .. plyn gotuje ? Moze masz problem nie z termostatem, tylko
    > wentylatorem chlodnicy lub jego wlacznikiem ?

    jestem w trakcie testowania, byłem na wymanie termostatu i płynu na petrygo,
    w drodze powrotnej się zagotował... później jak trochę ostygł, odpaliłem i
    odczekałem co się stanie... nic się nie stało, nie zagotował się, wiatrak
    chodził... chyba gotuje się jak przycisnę gazu, na wolnych obrotach nic się
    nie dzieje - ale tego jeszcze dokładnie nie sprawdziłem...
    dziwi mnie trochę ta impulsowa praca termostatu... ale termostat nowy, byłem
    w ASO w którym mi wymieniali, powiedzieli, że tak pracuje ten termostat...
    magia.

  • 2. Data: 2010-01-29 15:32:27
    Od: krzysiek82 <k...@p...pl>

    identifikator: 20040501 pisze:

    > jestem w trakcie testowania, byłem na wymanie termostatu i płynu na
    > petrygo,

    a może pompa wody kończy swój żywot? Nigdy nie miałem takiego problemu
    ale jeśli obieg jest słabszy to może dochodzić do przegrzewania moim
    zdaniem.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-01-29 15:46:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-01-29 15:32, krzysiek82 pisze:
    > a może pompa wody kończy swój żywot? Nigdy nie miałem takiego problemu
    > ale jeśli obieg jest słabszy to może dochodzić do przegrzewania moim
    > zdaniem.
    Pompa może być sprawna, a przepływ przez chłodnicę słaby. Ewentualnie
    termostat jakiś z d*, czytaj najtańszy.

    Maciek

  • 4. Data: 2010-01-29 15:50:55
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 29 Jan 2010 15:29:27 +0100, w <hjus1b$4s7$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > chodził... chyba gotuje się jak przycisnę gazu, na wolnych obrotach nic się
    > nie dzieje - ale tego jeszcze dokładnie nie sprawdziłem...

    A nie przymarzł ci czasem ostatnio płyn w układzie? Bo pompie kruszenie
    zlodowaceń mogło nie pomóc...

  • 5. Data: 2010-01-29 15:53:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > dziwi mnie trochę ta impulsowa praca termostatu... ale termostat nowy, byłem
    > w ASO w którym mi wymieniali, powiedzieli, że tak pracuje ten termostat...
    > magia.
    Co Ty z tą impulsowością?? On pracuje w zakresie kilku stopni, czyli
    zaczyna się otwierać przy powiedzmy 85-89, przy 96-100 jest całkowicie
    otwarty. Proces jest ciągły, analogowy że tak powiem :->

    PS: Chyba wszystkie termostaty tak działają, mogą mieć najwyżej różne
    parametry pracy.

    Maciek

  • 6. Data: 2010-01-29 16:10:37
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > PS: Chyba wszystkie termostaty tak działają, mogą mieć najwyżej różne
    > parametry pracy.

    no własnie mój nowy tak nie działa... jak przykładam łapę do chłodnicy to
    ona raz robi się gorąca, raz zimna, raz gorąca, raz zimna, do tego co któryś
    raz włącza się dmuchawa... magia jakaś... termostat nowy, a ta magiczna
    stacja ASO to Fiat...

  • 7. Data: 2010-01-29 16:20:24
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Maciek pisze:
    > Co Ty z tą impulsowością?? On pracuje w zakresie kilku stopni, czyli
    > zaczyna się otwierać przy powiedzmy 85-89, przy 96-100 jest całkowicie
    > otwarty. Proces jest ciągły, analogowy że tak powiem :->

    W kwestii formalnej: owszem, taki układ też może się wzbudzić,
    to znaczy wpaść w drgania. Wzbudzenia to zmora automatyki :)
    Efekt byłby taki, że termostat się na okrągło otwiera i zamyka.

    W praktyce nie wierzę w to, bo silnik to ogromna dominująca
    inercja, a taki układ zwykle nie stwarza problemów.

  • 8. Data: 2010-01-29 16:35:59
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501"

    > dziwi mnie trochę ta impulsowa praca termostatu... ale termostat
    > nowy,

    O co Ci chodzi z tą impulsową pracą termostatu, bo robisz z tego jakiś
    problem a to proste jest jak barszcz i prymitywne, że aż strach. Nic
    się w tej sprawie nie zmieniło od 100 lat - ciepło - termostat się
    otwiera, zimno - zamyka. Jaką widzisz w tym filozofię?

  • 9. Data: 2010-01-29 16:51:34
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

> [...]
    > tej sprawie nie zmieniło od 100 lat - ciepło - termostat się otwiera,
    > zimno - zamyka. Jaką widzisz w tym filozofię?

    masz mózg to go czasem używaj... ogólnie znana zasada działania termostatu
    jest taka, że przy wzroście temperatury silnika, termostat coraz większą
    część płynu puszcza przez chłodnicę... a u mnie co kilka sekund włącza się i
    wyłącza (przynajmniej tak zmienia się temeratura chłodnicy - raz zmina, po
    chwli gorąca, znów zimna i znów gorąca)... czy tu jest coś niezrozumiałego?
    ale powiedzieli mi, że to tak ma być, w poniedziałek pojadę do innego ponoć
    porządnego fachowca i zapytam - bo sam głupi już jestem...

  • 10. Data: 2010-01-29 16:52:47
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    nie wiem jakim cudem tak szybko się chłodnica się ochładza, ale trwa to
    dosłownie kilka sekund...