  • 281. Data: 2012-06-14 16:06:24
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, June 14, 2012 11:50:06 PM UTC+10, Tom01 wrote:

    > A to że ów fakt wystąpił akurat w roku wprowadzenia jest przypadkowy?

    A wzrost wystapil tylko w tym jednym roku? Ponadto pewnie zdajesz sobie sprawe ze
    "Correlation does not imply causation". To ze w danym roku wzrosnie spozycie wodki i
    sprzedaz butow nie oznacza ze zwiekszone spozycie wodki powoduje ze ludzie kupuja
    wiecej butow.

    odpowiadasz ze nie spadlo i podajesz 2006/2007. Wystarczajaco jasno?

    > Poddaję się. Poproszę jeszcze raz, powoli i może kolorowymi kredkami bo
    > się pogubiłem.

    Nie da sie prosciej - zaprzeczyles temu co ja powtorzylem za Toba. Przeczytaj na
    spokojnie:

    Wiec najpierw piszesz ze spadlo w 2008/09, ja potwierdzam ze spadlo. Na co
    odpowiadasz ze nie spadlo i podajesz 2006/2007. Wystarczajaco jasno?

    zamiast wypadkow. Wiec gdzie ten skokowy wzrost wypadkow? Podaj prosze kilka
    przykladow.

    > Ilość ofiar jest funkcją ilości wypadków. Odwrotnie niekoniecznie.
    > Wniosek jest prosty. Jeśli wzrosły ilosci ofiar to MUSIAŁY wzrosnąć
    > ilości wypadków. Nie mam pod ręką danych z ilościami wypadków i szczerze
    > mówiąc z dwóch powodów nie chce mi się ich szukać.

    No, czyli znowu rzucamy losowymi historyjkami bez pokrycia.

    > Jeśli forma tabelaryczna nic Panu nie mówi, oto wersja obrazkowa z tych
    > samych danych: http://dadrl.pl/images/wykres_dadrl.png

    Podales dane Policji. Wkleilem je juz 2 razy ale widze ze bedziesz je dzielnie
    ignorowal bo nie pasuja do teorii. Nie tylko w 2007 nastapil wzrost liczby wypadkow.
    Duzo wiekszy byl w latach 90 i pewnie dlatego tworcy tego wykresu zaczynaja od 1999.

    > Pisałem już: Nie tylko motocykle są na drodze. Wzrost wypadkowości z
    > udziałem motocykli jest w wiekszości "zasługą" kierowców samochodów.

    Samochodow tez przybylo. Wiem ze Twoja jedyna teoria to "trzeba swiecic" ale to nie
    jest jedyna zmiana.

    Iguan

  • 282. Data: 2012-06-14 16:12:36
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 15:46, Iguan_007 pisze:
    > Podaj mi prosze konkretne zrodla na ktorych sie oparles piszac powyzsze zdanie. Tak
    rzeczowo, bez bajania o swiatelkach czy niedobrych politykach. Tylko zeby tam byla ta
    liczba (20%) na ktora sie powolujesz. Pewnie bedzie w obcych jezykach (skoro
    "wszedzie gdzie propaguje sie") ale z tlumaczem Google i ze skandynawskimi jezykami
    sobie poradzimy.

    Podałem. Z Polski, Irlandii. Ma Pan jakieś podstawy aby sądzić że w
    innych, np Czechach, gdzie inicjatorzy przedsięwzięcia byli ci sami,
    cokolwiek było inaczej? A skrajnie różne wyniki "badań" z
    obiecankami-cacankami z podanej bibliografii?

    --
    Tom01

  • 283. Data: 2012-06-14 16:16:51
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 15:52, Iguan_007 pisze:
    > Czy to te "rzetelne zrodla" o ktorych pisales? Najpierw wystrzeliles z konkretna
    liczba (180) ale na pytanie o zrodlo robisz takie dziecinady. Nie mozesz mu po prostu
    odpisac skad masz taka liczbe?

    Na świecie jest około 200 krajów. Około 20 ma permanentny nakaz używania
    świateł. Około 180 nie ma. W czym problem? Rechunki się nie zgadzają?

    --
    Tom01

  • 284. Data: 2012-06-14 16:17:29
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 15, 2012 12:12:36 AM UTC+10, Tom01 wrote:
> [...]
    > cokolwiek było inaczej? A skrajnie różne wyniki "badań" z
    > obiecankami-cacankami z podanej bibliografii?

    Nie, nie. Prosilem o konkrety. Nie to co ja czy Ty sadzilismy czy tez to co nam sie
    wydaje. Napisales "Wszędzie gdzie propaguje się ideę jazdy w dzień na światłach
    przedstawia się pobożne życzenie w postaci minimum 20% zmniejszenia ilości wypadków"

    Podaj prosze kilka przykladow tych obiecanek "minimum 20%". W koncu masz rzetelne
    zrodla, prawda?

    Iguan

  • 285. Data: 2012-06-14 16:23:24
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Friday, June 15, 2012 12:16:51 AM UTC+10, Tom01 wrote:
> [...]
    >
    > Na świecie jest około 200 krajów. Około 20 ma permanentny nakaz używania
    > świateł. Około 180 nie ma. W czym problem? Rechunki się nie zgadzają?

    Alez zgadzaja sie. Tylko dlaczego nie potrafiles mu normalnie odpowiedziec tylko
    wyskakiwales z "przyjedz za granice"?

    Iguan

  • 286. Data: 2012-06-14 16:32:49
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 13:30, Andrzej Lawa pisze:
    > Dziwne, że konsekwentnie unika podania źródła owej wiedzy, a przyparty
    > do muru przyznaje, że dowodów nie ma...

    Nie prowadzę tu szkolenia. Temat jest jak widać kontrowersyjny.
    Sygnalizuję tylko problemy. W razie zainteresowania, każdy sobie
    uruchomi własne szare komórki i postudiuje problematykę. Przepychać się,
    reagować na każdą prowokowaną zaczepkę nie mam zdrowia. Zresztą ten
    wątek i tak stał się za długi. Kto miał sobie wyrobic zdanie, już
    wyrobił. Jeśli kogoś coś zaciekwaiło, sam sobie dalej poszuka
    informacji. Jeśli ktoś olał problem, to się go do myślenia nie zmusi.

    --
    Tom01

  • 287. Data: 2012-06-14 16:34:10
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 16:23, Iguan_007 pisze:
    > Alez zgadzaja sie. Tylko dlaczego nie potrafiles mu normalnie odpowiedziec tylko
    wyskakiwales z "przyjedz za granice"?

    Z przekory?

    --
    Tom01

  • 288. Data: 2012-06-14 16:50:53
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 16:17, Iguan_007 pisze:
> [...]
    >
    > Podaj prosze kilka przykladow tych obiecanek "minimum 20%". W koncu masz rzetelne

    Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego mówi na przykład: "Jazda na
    światłach przez cały rok to 20% mniej zabitych na polskich drogach!"

    Dokument ze strony KRBRD:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source
    =web&cd=8&ved=0CLEEEBYwBw&url=http%3A%2F%2Fwww.krbrd
    .gov.pl%2Fdownload%2Fpdf%2Fjazda_na_swiatlach_inform
    acja_%2520prasowa_16_04_07.pdf&ei=i_nZT7DGDonP-ga614
    SJCA&usg=AFQjCNE4Clpvs7FqfxU9gNnWcokBmBXQyw

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 289. Data: 2012-06-14 16:53:30
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 14.06.2012 16:50, Tom01 pisze:

> [...]
    acja_%2520prasowa_16_04_07.pdf&ei=i_nZT7DGDonP-ga614
    SJCA&usg=AFQjCNE4Clpvs7FqfxU9gNnWcokBmBXQyw

    Znów zapomniałem zmienić podpis. Zaraz się ktoś przyczepi.

    --
    Tom01

  • 290. Data: 2012-06-14 19:26:06
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:jrcj11$o3q$1@news.task.gda.pl...

    > Na stronie 8-9 wyliczają roczne koszty na poziomie 29 Euro dla
    > samochodu ze zwykłymi światłami.
    > Czyli 120 zł rocznie.
    > Wcale nie tak mało. Dycha miesięcznie do podatku.

    A na stronie 8 piszą, że światła w Polsce są nakazane w okresie
    październik-luty i tylko poza obszarem zabudowanym. A jest to
    publikacja z 2012.
    Ciężko ją nazwać rzetelną.

    Poza tym myślę, że ceny paliwa w Irlandii i w Polsce są inne, więc
    uczciwie licząc należy polskie koszty zwiększonego zużycia paliwa
    obniżyć o różnicę w cenie.

    --
    Jasio
    vfr etz