    Date: Fri, 15 Jun 2012 13:48:31 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    <4fda732d$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdad0f5$1@news.home.net.pl>
    <4fdae0d9$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdaeb71$1@news.home.net.pl>
    <4fdaf358$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb0149$1@news.home.net.pl>
    <4fdb04d9$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fdb1cfc$1@news.home.net.pl>

    W dniu 15.06.2012 13:31, Andrzej Lawa pisze:
    > agencja rządowa bardzo słusznie kombinowała jak
    > obniżyć koszta kampanii, więc zaprosiła do współpracy firmy z branży,
    > które uznały, że teoretycznie mogą na tym zarobić, więc co im szkodzi
    > groszem sypnąć.

    No i czym to sie różni od spisku w celu uchwalenia korzystnej dla siebie
    ustawy?

    > To oświetlenie miało na celu wyrównanie poziomu jasności z tłem przy
    > patrzeniu z dołu w górę na jasne niebo.

    Czyli zamaskowanie. Tak samo jak jasne plamy świateł zmniejszają
    powierzchnię ciemnej bryły samochodu. Mechanizm ten sam, tylko to
    zamaskowanie wychodzi przypadkiem. Nikt nie dopbiera świateł tak żeby
    maskować jak najskuteczniej. Faktem jest, że mogą wystąpić takie
    kombinacje jasności świateł i tła, że zamaskowanie występuje mimowolnie.

    > Czysto teoretyczne - zupełnie jak wyliczenie 4-krotnego wzrostu zużycia
    > paliwa wskutek 2-krotnego zwiększenia prędkości na podstawie wzrostu
    > oporów aerodynamicznych.

    Praktycznie też. Wszak sam Pan napisał: *"zaprosiła do współpracy firmy
    z branży, które uznały, że teoretycznie mogą na tym zarobić"*

    > A jest? Jednostajny, bez żadnych innych wahnięć? W 2011 znowu wzrosło w
    > stosunku do roku poprzedniego. Podobnie jak wcześniej w 1997.

    Oczywiście że jest. Nawet wyliczalny matematycznie i spełniający
    wszystkie warunki stabilnego trendu. Od 1997 roku.

    > A jakie ma to znaczenie?

    Ogromne! Nie zauważenie motocyklisty kończy się często tragicznie. Część
    obiektów w polu widzenia kierowcy MUSI mieć pierwszeństwo w zauważeniu.
    M.in. jadnoślady.

    --
    Tom01