eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Date: Wed, 13 Jun 2012 16:25:50 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
    SUSE/3.1.10 Lightning/1.0b3pre Thunderbird/3.1.10
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: tepe chuje na
    References: <4fd4ae1a$1@news.home.net.pl> <4fd4e10e$1@news.home.net.pl>
    <jr2rr9$a1t$1@inews.gazeta.pl> <4fd4fe87$1@news.home.net.pl>
    <jr3614$5fk$1@inews.gazeta.pl> <4fd58a3e$1@news.home.net.pl>
    <jr49bo$pn8$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@e...googlegroups.com>
    <jr7n66$o4m$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd76ac6$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr7u9r$mbj$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7830c$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <jr8aj9$ok4$1@inews.gazeta.pl>
    <4fd7b9c6$0$1302$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd83a9e$1@news.home.net.pl>
    <4fd87164$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87800$1@news.home.net.pl>
    <4fd8796c$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd87f28$1@news.home.net.pl>
    <4fd88097$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <4fd88c1e$1@news.home.net.pl>
    <4fd8992d$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <4fd8992d$0$1304$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 46.28.241.74
    Message-ID: <4fd8a307$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1339597575 46.28.241.74 (13 Jun 2012 16:26:15 +0100)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 111
    X-Authenticated-User: a...@p...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home
    .net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:655417
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 13.06.2012 15:44, Tom01 pisze:

    > Jakie mam podać źródła? Napisałem czarno na białym: Policja i CEPiK.
    > Policja ma nawet stronę ze statystykami i raportami rocznymi w pdf-ach.
    > Dane CEPiKu są bardziej zakamuflowane. Jeśli temat Pana interesuje
    > proszę się potrudzić, odnaleźć i postudiować.

    Dlaczego ja mam za ciebie udowadniać twoją teorię??

    Sam się wysil albo się przyznaj, że twoje "dane" to konfabulacja.

    >> Statystyki policyjne nie mają kategorii "wypadki z udziałem
    >> motocyklistów z winy innego kierującego" w szczególności kiedy tę winę
    >> można by przypisać w ogóle niezauważeniu motocykla (a nie złej ocenie
    >> położenia).
    >
    > Wystarczy, że jest liczba wypadków z udziałem motocyklistów. Bo taka

    Ona nic nie mówi na temat świateł - chyba że zaczniesz stawiać teraz
    absurdalną tezę, że stosowanie lub nie takich czy innych świateł wpływa
    na nawierzchnię czy przydrożne drzewa.

    [ciach]

    >> Nie, nie zasugerowałem.
    >
    > Mam zacytować?

    Cytować każdy głupi potrafi. Lepiej naucz się czytać.

    >> Domagałem się tylko podania rzetelnej oceny
    >> statystycznej z uwzględnieniem wszystkich czynników.
    >
    > Wszystkich czynników? Wolne żarty. Ktoś jednak podjął próbę analizy

    Wszystkich istotnych dla danej tezy - to chyba oczywiste, czyż nie? Nie
    będę się domagał uwzględniania np. średnich cen telewizorów.

    > statystyk policyjnych z użyciem funkcji regresji liniowej:
    > http://dadrl.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=906
    >
    > Proponuję jednak chwilę uczciwie się zastanowić nad rzeczami które
    > wczesniej opisałem. Gdzieś jest błąd? To są wszystko czyste, jasne

    Tam, gdzie bierzesz WSZYSTKIE zdarzenia z udziałem motocyklistów,
    podczas gdy tylko pewien ich ułamek ma związek z omawianą kwestią.

    > wnioski z oczywistych faktów dostępnych dla przeciętnego człowieka.

    Taaaak... "Oczywista oczywistość". Może się jeszcze na biblię powołaj?

    > Miała być poprawa w ilości wypadków -20%? Okazało się że nie ma. Ani w
    > Polsce ani w żadnym innym kraju który wprowadził taki obowiązek. Jest

    Inni podawali inne informacje - o spadku o 30% po wprowadzeniu obowiązku.

    > zmniejszenie widoczności motocyklistów, motorowerzystów

    Nie ma.

    > i obiektow bez świateł?

    Te z reguły poruszają się z pomijalną prędkością.

    > Ano jest. Inaczej nie byłoby dyskusji o jeździe na długich. Są
    > zwiększone koszty w postaci dodatkowo spalonego paliwa, dodatkowo
    > wymienionych żarówek? Ano są. Firmy z branży elektrotechniki

    Teraz już zaczynać pisać totalne brednie. Obciążenie silnika włączeniem
    świateł jest pomijalne. Co ciekawe miałem kiedyś awarię alternatora -
    nie ładował w ogóle, więc wpływ elektryki na silnik był zerowy. Trochę
    mi się zeszło ze zdobyciem nowego (stary miał już kilkanaście lat)

    O wymianie żarówek napiszę tylko tyle, że w swoim życiu żarówki w
    ostatnich 12 latach żarówki wymieniałem: jedną w kierunkowskazie
    (motocykl), jedną w głównym reflektorze (motocykl), jedną w głównym
    reflektorze (samochód - razem z reflektorem po małym "bum"), jedną w
    tylnym pozycyjnym (samochód), jedną w podświetleniu rejestracji
    (samochód) i jedną w świetle STOP (motocykl).

    Czyli mamy 6 żarówek na 12 lat z czego tylko 4 żarówki świeciły się "na
    stałe" w związku z obowiązkiem używania świateł mijania a i tak jedna z
    nich padła wskutek stłuczki.

    > samochodowej pochwaliły się już w 2007 roku 60% wzrostem przychodu.

    I to wszystko z żarówek? Wow. Niesamowite.

    [ciach]

    >> Albo, żeby pozostać w temacie, nałożenie obowiązku jeżdżenia na
    >> światłach zwiększyło średnią prędkość wśród motocyklistów (bo znacząco
    >> wzrosła liczba wypadków wskutek niedostosowania prędkości - czyli jakiś
    >> matoł zasuwał ile fabryka dała i się wykopyrtnął).
    >
    > A to jest wcale niegłupie. Jestem widoczny, jestem bezpieczny, mogę
    > jechać szybciej, mogę zachować mniejszy margines bo dzięki światłom tych
    > z naprzeciwka tez widzę lepiej. To typowa reakcja, występującą zresztą w
    > bardzo wielu dziedzinach. Nazywa się kompensacją ryzyka lub efektem
    > Peltzmana i została zauważona i opisana dość dawno temu.

    Przecież mowa była o nałożeniu tego obowiązku na kierujących samochodami
    - jak dzięki temu motocyklista miałby stać się lepiej widoczny (twoja
    teoria jest tak, że stał się przez to gorzej widoczny) i zacząć przez to
    szybciej jeździć?

    Pomijam taki detal, że psychiczne zaburzenia bezmyślnych durniów są ich
    prywatną sprawą - dla nich obowiązek założenia kasku może być pretekstem
    do szybszej jazdy. Podobnie jak ładna pogoda czy ładna dziewczyna jadąca
    samochodem obok - może uważasz, że należałoby zakazać ładnym dziewczynom
    samodzielnej jazdy samochodami?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: