  • 41. Data: 2013-02-05 17:26:49
    Temat: Re: ten to jednak pedalarz...
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-02-05 16:00:01 +0100, "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> said:

    > Moje "nieosobiste" zdanie nikogo nie obchodzi :)

    :)

    --
    Bydlę

  • 42. Data: 2013-02-05 17:50:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 5 Feb 2013 14:42:33 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Ale nadal jest obowiązek zjechania w prawo a nie pedalenia srodkiem
    > pasa na złość puszkarzom. Za utrudnianie ruchu należy się mandat.

    Mandziejewicz jak zwykle demonstruje przerośnięte samochodziarskie ego, a
    wystarczy poszukać w necie:

    Nowy przepis (art. 16 ust. 7) mówi, że na skrzyżowaniu i bezpośrednio przed
    nim kierujący rowerem, motorowerem lub motocyklem może poruszać się
    środkiem pasa ruchu, jeśli pas ten umożliwia opuszczenie skrzyżowania w
    więcej niż jednym kierunku, z zastrzeżeniem art. 33 ust. 1. Wprowadzenie
    takiej zmiany w przepisach ma na celu uniemożliwienie wyprzedzania
    rowerzysty w obrębie jednego pasa ruchu, ,,spychanie" go na inny pas czy
    zajeżdżanie mu drogi na skrzyżowaniu. Zmiana ta jest wyjątkiem od reguły,
    jaką jest ruch prawostronny. Należy jednak pamiętać, że jeśli na drodze,
    którą porusza się rowerzysta lub zamierza skręcić, znajduje się droga dla
    rowerów lub pas ruchu dla rowerów to jest on obowiązany z nich korzystać (o
    tym właśnie mówi art. 33 ust.1).
    Jeśli jesteś rowerzystą, pamiętaj: poruszając się środkiem pasa ruchu,
    jesteś lepiej widoczny, a do tego uniemożliwiasz innym pojazdom wykonanie
    niebezpiecznego manewru. Po opuszczeniu skrzyżowania, trzymaj się znów jak
    najbliżej prawej krawędzi jezdni.
    Uwaga dla kierujących: trąbienie na rowerzystów z tego powodu, że jadą
    środkiem pasa ruchu jest zabronione. Kierowcy nie powinni się denerwować -
    rowerzysta po opuszczeniu skrzyżowania wróci na przeznaczoną dla niego
    część drogi.
    --
    Jacek

  • 43. Data: 2013-02-05 17:52:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 08:40:22 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > na jezdni potworna gołoledź, chodnik
    > suchy, czysty, bez śladu gołoledzi

    Fantazję masz, chłopie. Trochę jak wspomnienia weterana wojny ojczyźnianej:
    Zima, mróz że dupa zamarza a my chodu żytem, żytem...
    --
    Jacek

  • 44. Data: 2013-02-05 18:42:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Mandziejewicz jak zwykle demonstruje przerośnięte samochodziarskie ego

    A Ty grupy pomyliłeś pedalarzu.
    PLONK

  • 45. Data: 2013-02-05 19:40:32
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    On 05.02.2013 08:40, Andrzej Lawa wrote:
    > Jak zwykle raczej popieram "rowerowanie", zwłaszcza w miastach,
    > dzisiejszy pacjent wywołał we mnie raczej negatywne odczucia...

    A tymczasem na wschodzie:

    http://youtu.be/RDBhR2fGNkM?t=40s

  • 46. Data: 2013-02-05 19:46:21
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale po autostradzie już nie może się poruszać?

    Póki co, to nie była autostrada :)
    Jak będzie temat "Rowerzysta na austostradzie", to cię poprosimy do
    odpowiedzi i wtedy będziesz mógł się powynurzać.

    Marek

  • 47. Data: 2013-02-05 20:00:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-05 09:32, Andrzej Lawa wrote:

    > O, merde... Właśnie patrzę na nowy tekst jednolity i widzę, że
    > stosunkowo niedawno zniknęła konieczność zatrzymania się.
    >
    > Art. 26 ustęp 6.
    >
    > Ktoś kojarzy, kiedy zniknęło "i - w razie potrzeby - zatrzymać się"?

    Jakieś dwa lata temu? Zresztą słusznie, bo to była konstrukcja logiczna
    dająca na wyjściu NULL. Nie da się zatrzymać, w celu ułatwienia
    wyprzedzania:P

    Shrek.

  • 48. Data: 2013-02-05 20:03:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-02-05 13:13, Jan Koval wrote:>
    > Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale po autostradzie już nie może się poruszać?

    A ty do samochodu możesz załadować 18 ton? Bo idąc twoim tropem
    wychodzi, że normalnym użytownikiem jest niepoprawnie nazwany TIR - i
    załadować możesz, i autostradą;)

    Shrek.

  • 49. Data: 2013-02-05 20:16:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "Jan Koval" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Póki co, to nie była autostrada :)
    > Jak będzie temat "Rowerzysta na austostradzie", to cię poprosimy

    A Wy to kto?

  • 50. Data: 2013-02-05 20:24:26
    Od: Kazimierz Uromski <i...@z...kom>

    On 05.02.2013 17:12, masti wrote:
    > Dnia pięknego Tue, 05 Feb 2013 16:55:31 +0100 osobnik zwany Cavallino

    > tak? podeprzesz to przepisem z PoRD?

    Cavallino "nieco" podkręca zapisy w PoRD, które stwierdzają że
    rowerzysta ma jechać:
    1. W pierwszej kolejności drogą rowerową
    2. W drugiej poboczem
    3. Dopiero w trzeciej jezdnią

    To, że (1) dotyczy jedynie pewnej części ulic (np. w Warszawie ~10%), a
    (2) odnosi się niemal wyłącznie do tras zamiejskich to już pan C.
    przemilczał.